oblatano prototyp śmigłowca transportowego Mi-38T

W Kazaniu piloci doświadczalni Moskiewskich zakładów śmigłowcowych (MWZ) im. Mila oblatali prototyp śmigłowca transportowego Mi-38T (nr burtowy 38015). Lot okazał się udany. Dalsze testy będą odbywać się z udziałem specjalistów z MO FR, na którego zamówienie powstał projekt. Mi-38T został zaprojektowany na bazie cywilnego Mi-38, produkowanego w Kazańskich zakładach śmigłowcowych (KWZ). Zarówno KWZ, jak i MWZ wchodzą w skład holdingu Wiertalioty Rossii, części korporacji Rostiech.MO FR zamówiło do testów dwa Mi-38T (Montaż prototypu Mi-38T, 2017-08-23). O ile testy zakończą się pozytywnie, planowane są zamówienia kolejnych śmigłowców tego typu. Ich dostawy mają rozpocząć się w 2019. Producent planuje też eksport Mi-38T za pośrednictwem Rosoboroneksportu, który już prowadzi rozmowy z kilkoma potencjalnymi odbiorcami. Śmigłowce Mi-38T mają służyć do przewozu ludzi i ładunków. Zaprojektowano je z szerokim wykorzystaniem kompozytów, a ich układ sterowania jest w znacznym stopniu zautomatyzowany. Informacje z pokładowego zintegrowanego kompleksu IBKO-38 są prezentowane na wielofunkcyjnych wyświetlaczach w kabinie załogi. (Alatair)

Komentarze