Lotnisko Katowice w październiku br. obsłużyło ponad 370 tys. pasażerów

Ponad 372 tys. pasażerów skorzystało w październiku br. z lotniska Katowice – o 19 proc. więcej niż w październiku ub. roku. W poprzednim miesiącu został tam obsłużony czteromilionowy w tym roku pasażer; to już więcej niż w całym 2017 r. Jak poinformował w środę Piotr Adamczyk z działu komunikacji i promocji Portu Lotniczego Katowice, liczba obsłużonych w październiku br. pasażerów okazała się o 59,2 tys. większa (co przekłada się na wzrost o 18,9 proc.), niż w dziesiątym miesiącu 2017 roku. Katowicki port lotniczy odnotował w październiku br. wzrosty w obu segmentach ruchu. Z połączeń rozkładowych skorzystało 251,6 tys. podróżnych (wzrost rok do roku o 12,8 proc.), a z siatki połączeń czarterowych 116,8 tys. osób (wzrost o 30,7 proc.). Od stycznia do końca października br. z siatki połączeń regularnych i czarterowych pyrzowickiego lotniska skorzystało ponad 4,35 mln podróżnych - o ponad 0,9 mln więcej (wzrost o 26,2 proc.), niż w tym samym czasie 2017 r. Liczba pasażerów obsłużonych do końca października jest zatem już większa niż w całym 2017 r., w którym było ich 3,89 mln. Przedstawiciele katowickiego lotniska prognozują, że 2018 r. będzie najlepszym w jego historii. Z siatki połączeń, która w szczycie sezonu obejmowała ponad 130 tras do 31 państw na czterech kontynentach, skorzystać ma łącznie ponad 4,8 mln pasażerów. "W ciągu najbliższych miesięcy spodziewamy się wzrostu ruchu pasażerskiego na poziomie od 10 proc. do 15 proc." – zaznaczył cytowany przez Adamczyka prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza katowickim lotniskiem, Artur Tomasik. W ostatnią październikową niedzielę wszedł w życie zimowy rozkład lotów. Port Lotniczy Katowice zwraca uwagę na swoją siatkę połączeń czarterowych. Obok popularnych kierunków, jak Egipt, Wyspy Kanaryjskie, Turcja, Maroko, Tunezja czy Portugalia, są w niej też Oman, Kenia, Wyspy Zielonego Przylądka, Zanzibar, Zjednoczone Emiraty Arabskie, czy najdłuższe bezpośrednie połączenie - do Dominikany. Zimową ofertę połączeń regularnych pod koniec grudnia uzupełni uruchamiana po kilku latach przerwy przez Polskie Linie Lotnicze LOT trasa do Turynu. Na katowickim lotnisku ciągle prowadzone są inwestycje. Kończy się pierwszy etap rozbudowy płyty postojowej cargo. Nowe stanowiska dla samolotów zostaną oddane do użytku przed końcem roku, równolegle rozpocznie się drugi etap rozbudowy płyty cargo. We wrześniu br. rozpoczęła się rozbudowa parkingu nr 1, przed terminalami pasażerskimi. Powstanie na nim ponad 600 nowych miejsc postojowych wraz z drogami wewnętrznymi i nowym układem wyjazdowym z systemem sześciu bramek. W przyszłym roku rozpocznie się też przebudowa i rozbudowa terminalu pasażerskiego B. W najbliższym czasie GTL rozpocząć ma prace koncepcyjne związane z budową całkowicie niezależnego, wyposażonego w rękawy terminalu pasażerskiego, które pozwolą określić ostateczną skalę inwestycji związanych z rozwojem infrastruktury terminalowej. Zarządca katowickiego lotniska chce też w najbliższych latach przeprowadzić takie projekty, jak: nowa strażnica Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, rozbudowa bazy obsługi technicznej, centralna wartownia, baza paliwowa, rozbudowa terminalu cargo. Nadal zwiększana ma być liczba stanowisk postojowych samolotów. Na zlecenie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w południowo-wschodniej części portu wyposażana jest nowa wieża kontroli, która powinna zostać oddana do użytku operacyjnego na przełomie 2018 i 2019 r. GTL razem z PAŻP prowadzi też prace nad uzbrojeniem w system ILS CAT I zachodniego, pomocniczego podejścia do drogi startowej. We wrześniu br. spółka Chopin Airport Development oddała do użytku zbudowany na lotnisku hotel Moxy (marka sieci Marriott). Źródło: PAP

Komentarze