Francusko-włoskie konsorcjum ATR dostarczyło 1500. turbośmigłowy samolot komunikacji regionalnej

Francusko-włoskie konsorcjum ATR poinformowało dziś, że pod koniec października dostarczyło 1500. turbośmigłowy samolot komunikacji regionalnej. Jubileuszowy egzemplarz, model ATR 72-600, trafił do Japan Air Commuter. Wydarzenie to potwierdza wiodącą pozycję ATR na rynku producentów samolotów komunikacji regionalnej. W lipcu tego roku do odbiorcy trafił 1000. ATR 72, a w sierpniu – 500. samolot serii -600. To ważny moment dla ATR i chwila dumy dla wszystkich naszych kolegów, którzy przyczynili się do ewolucji i sukcesu tego fantastycznego samolotu. Dziękujemy wszystkim naszym dostawcom, klientom i użytkownikom za towarzyszenie nam w tej podróży i cieszymy się, że będziemy kontynuować ten wspaniały program w przyszłości, łącząc więcej ludzi na całym świecie. ATR jest punktem odniesienia w lotnictwie regionalnym i mamy ambicję dalszego rozwoju i umacniania pozycji na tym rynku – skomentował osiągnięcie dyrektor generalny ATR, Stefano Bortoli. Prace nad programem ATR (fr. Avions de Transport Régional, wł. Aerei di Trasporto Regionale) podjęły wspólnie jesienią 1981 francuska Aérospatiale i włoska Aeritalia. Na początku opracowano samolot o pojemności 42 do 50 pasażerów (w zależności od podziału na klasy). Pierwszy prototyp ATR 42-200 został oblatany 16 sierpnia 1984. Pierwszy seryjny ATR 42-300, który opuścił zakłady w Tuluzie 30 kwietnia 1985 trafił do Air Littoral 3 grudnia tego samego roku. W ramach rozwoju konstrukcji opracowano jeszcze wersje -320, -400, -500, i -600 różniące się m.in. mocą zespołu napędowego i wyposażeniem awionicznym. (Altair)

Komentarze