airBaltic planuje bazy poza krajami bałtyckimi

Łotewskie linie airBaltic planują uruchomić swoje pierwsze bazy poza krajami bałtyckimi po 2020 oraz zbliżają się do podjęcia decyzji w sprawie opcji na A220.
airBaltic złożył zamówienie na 50 Airbusów A220 z opcją na kolejnych 30 samolotów. A220 mają zastąpić obecną flotę Boeingów 737 i Bombardierów Q400. W najbliższych dniach airBaltic odbierze 14-ty Airbus A220-300.
Podczas wystąpienia 8 listopada w Aviation Club w Londynie, Martin Gauss, dyrektor generalny airBaltic zapowiedział, że 36 samolotów A220 zostanie przeznaczonych do bezpośredniego zastąpienia obecnych samolotów. Pozostałe 14 Airbusów A220 będzie wykorzystane do powiększenia floty o dwa samoloty rocznie w ciągu następnych siedmiu lat.
Zgodnie z bieżącym biznesplanem, airBaltic planuje operacje 80 samolotami A220 i jest prawdopodobne, że w przyszłym roku opcje na 30 samolotów zostaną zmienione na zamówienie stałe. Pozostałych 11 Boeingów 737 zostanie wycofanych do końca 2020 roku, a Q400 zostaną zwrócone leasingodawcom w latach 2022-23.
Aktualnie airBaltic nie posiada baz poza krajami bałtyckimi. Po rozbudowie floty do 50 samolotów przewoźnik rozważy uruchomienie baz poza krajami bałtyckimi. Obecnie łotewska linia obsługuje 12 tras z bazy w Tallinie oraz 6 z bazy w Wilnie. Port w Rydze pozostaje jedynym hubem przewoźnika.

Linia airBaltic jest w 80% własnością państwa i jest otwarta na oferty inwestorów. (PRTL.pl)

Komentarze