Międzynarodowe lotnisko w Dubaju ma szanse obsłużyć 100 milionów pasażerów

Międzynarodowe lotnisko w Dubaju jest na dobrej drodze, by obsłużyć 100 milionów pasażerów przed końcem roku. To podkreśla, jak istotne są inwestycje w infrastrukturę na jednym z najbardziej ruchliwych lotnisk na świecie. Lotnisko istotne dla kraju – W tym roku prawdopodobnie obsłużymy ponad 90 milionów pasażerów, co oznacza dla nas nowy rekord – wyjawił Paul Griffiths, dyrektor generalny Dubai Airports. Jego zdaniem kluczowe czynniki wpływające na szybki wzrost osób podróżujących przez hub w Dubaju obejmują strategiczne położenie kraju, jego rozległą sieć połączeń docelowych oraz ekspansję głównych tras linii lotniczych Emirates i jej siostrzanej firmy Flydubai. W ubiegłym roku lotnisko obsłużyło 88,2 miliona pasażerów. – Z 280 000 pasażerami obsługiwanymi dziennie wkład, jaki port wnosi do PKB Dubaju, jest niezwykle istotny – powiedział dyrektor lotniska. Rozbudowa jest konieczna Dubai Airports zarządzają działaniem i rozwojem obu lotnisk w Emiratach – Dubai International (DXB) i Dubai World Central (DWC). Ale ponieważ międzynarodowe lotnisko w Dubaju wciąż rośnie, coraz większym wyzwaniem staje się rozbudowa infrastruktury, co prowadzi do ograniczeń przepustowości. – Obecnie jesteśmy w trakcie realizacji nowego planu generalnego na rok 2030, który pozwoli nam zwiększyć przepustowość tego lotniska o kolejne 30 milionów podróżnych – do 120 milionów w 2022 roku – powiedział Griffths. – Nowsze lotnisko, Dubai World Central Al Maktoum International, ma już pojemność ponad 26 milionów pasażerów. Tak więc na dwóch lotniskach całkowita przepustowość sięgnie 146 milionów – powiedział dyrektor generalny. Ambicje lotnictwa Dubaju Biorąc pod uwagę przewidywany wzrost liczby pasażerów i istniejące plany zwiększenia przepustowości dubajskiego lotniska, Oxford Economics oczekuje, że sektor lotnictwa będzie odpowiadał za 37,5 proc. PKB Dubaju w 2020 r., a 44,7 procent do 2030. Od momentu otwarcia w 1960 roku liczba pasażerów w Dubai International rosła w tempie rocznym wynoszącym ponad 13 procent – wyprzedzając konkurencyjne huby, takie jak londyńskie lotnisko Heathrow. (Rynek Lotniczy)

Komentarze