Mi-14PŁ/R nr 1012 powrócił do Darłowa

Z WZL nr 1 w Łodzi powrócił śmigłowiec SAR Mi-14PŁ/R nr 1012, który od roku przechodził proces wydłużania resursu. Do zakładów poleciał także drugi śmigłowiec Mi-14PŁ/R, który przejdzie tam analogiczny proces. W piątek, 16 listopada, do Grupy Lotniczej w Darłowie powrócił śmigłowiec ratownictwa morskiego Mi-14PŁ/R nr 1012, który został poddany procesowi wydłużenia resursu w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 1 w Łodzi. Maszyna o numerze bocznym 1012 trafiła do łódzkich zakładów we wrześniu ubiegłego roku. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, przeprowadzone na nim prace, a w szczególności weryfikacja stanu konstrukcji pozwoliły wydłużyć czas eksploatacji śmigłowca Mi-14PŁ/R nr 1012 o cztery lata.Tydzień wcześniej, 7 listopada br., do WZL trafił drugi z eksploatowanych przez Brygadę Lotnictwa Marynarki Wojennej śmigłowców typu Mi-14PŁ/R z numerem 1009. Załogą dowodził kpt. pil. Andrzej Duła. Tym samym darłowskie niebo i Brygada Lotnictwa MW pożegnała ostatni śmigłowiec ratownictwa morskiego w charakterystycznym malowaniu biało-czerwonym.Również ta maszyna zostanie poddana temu samemu zakresowi prac, co śmigłowiec z numerem 1012. Obydwa śmigłowce pochodzą z serii wyprodukowanej w 1983 roku. Maszyny zyskują także w WZL nowe malowanie, nawiązujące do tego w jakim wracają modernizowane w PZL Świdnik śmigłowce W-3WARM Anakonda. Od czerwca br. w WZL nr 1 przebywają także trzy śmigłowce w wersji zwalczania okrętów podwodnych Mi-14PŁ (wyprodukowane w 1980 r.), na których prowadzone są prace, w zakresie analogicznym do realizowano na śmigłowcach ratowniczych.Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest jedyną w Polsce formacją lotniczą utrzymująca ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi. Całodobowy dyżur SAR, w ramach polskiej strefy odpowiedzialności "Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim", pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach oraz śmigłowców Mi-14PŁ/R lub W-3WARM w 44 Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie. Łącznie do zabezpieczenia działań SAR Brygada posiada 10 śmigłowców. Przez cały czas, system ratownictwa wspiera załoga samolotu patrolowego M28B 1R Bryza, pełniąca całodobowy dyżur na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka. Źródło: Brygada Lotnictwa MW

Komentarze