Dobra przyszłość dla lotnictwa ogólnego

Stowarzyszenie Producentów General Aviation (GAMA) opublikowało raport dotyczący sprzedaży i przychodów w segmencie general aviation w trzech pierwszych kwartałach bieżącego roku. Jak informuje Pete Bunce, prezes GAMA, tym razem dokument przekazuje dobre wiadomości. "To jeden z tych nielicznych momentów od czasów wielkiego kryzysu branży lotniczej, kiedy odnotowaliśmy wzrosty w każdym segmencie GA", podkreślał. Największy wzrost odnotowano w segmencie śmigłowców z napędem tłokowym, których w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku dostarczono prawie 16 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. O 8 procent wzrosła również sprzedaż śmigłowców z napędem turbinowym. Jednak pomimo większej liczby dostaw, całkowite przychody w segmencie śmigłowców w pierwszych trzech kwartałach tego roku spadły o około 2,2% z 2,7 mld do 2,6 mld dolarów. Podobnie zmniejszyły się przychody ze sprzedaży wszystkich rodzajów samolotów (z 13,1 mld dolarów w 2017 r. do 12,7 mld dolarów w roku bieżącym), chociaż liczba ich dostaw zwiększyła się. Zgodnie z dokumentem, zrealizowano o ponad osiem procent więcej dostaw samolotów z napędem tłokowym (724 w 2017 r. w stosunku do 784 w roku bieżącym). W segmencie statków powietrznych z napędem turbośmigłowym wzrost wyniósł prawie sześć procent, a liczba ich dostaw zwiększyła się do 395 z 374, a z kolei dostawy odrzutowców biznesowych zwiększyły się o ok. trzy procent z 433 do 446 samolotów. Chociaż raport nie w całości jest pozytywny, to Bunce przewiduje świetlaną przyszłość dla lotnictwa ogólnego. Źródło: flyingmag.com

Komentarze