Boeing zakończył montaż płatowca pierwszego przedseryjnego samolotu model 777-9

W zakładach w Everett pracownicy Boeinga zakończyli montaż płatowca pierwszego przedseryjnego samolotu model 777-9. Jego kadłub ma długość 76,7 m – jest to najdłuższy samolot pasażerski, jaki kiedykolwiek wytworzył koncern z Seattle. Boeing projektował kabinę pasażerską 777X opierając się nie tylko na wnętrzu obecnie eksploatowanych 777, ale także wdrażając innowacje zastosowane w rodzinie Dreamlinerów. Okna 777X będą większe i umieszczone wyżej niż obecnie, a kabina pasażerska będzie szersza, z nowym oświetleniem i ulepszoną architekturą. Model 777-9, mieszczący od 400 do 425 pasażerów w standardowej konfiguracji, ma być zdolny do przebycia 14 075 km.. Pierwszy samolot tego modelu, przeznaczony do prób statycznych został ukończony we wrześniu 2018. Oblot Boeinga 777-9 zaplanowano w przyszłym roku 2019. W próbach wezmą udział 4 samoloty przedseryjne. Pierwszy seryjny 777-9 ma zostać dostarczony odbiorcy w 2020. (Altair)

Komentarze