Zakończyła się rozbudowa zakładu produkcji silników lotniczych nowej generacji w Sędziszowie Małopolskim

Blisko 60 mln zł kosztowała rozbudowa i modernizacja zakładu Safran Transmission Systems Poland w Sędziszowie Małopolskim (Podkarpackie). W ramach inwestycji powstała m.in. nowa hala produkcyjna. W środę uroczyście zakończono trzyletni program rozbudowy zakładu. Jak powiedziała PAP Danuta Majka z Safran, nowe powierzchnie produkcyjne, które powstały dzięki rozbudowie, umożliwiają dalszy rozwój zakładu. Pierwszą inwestycją w ramach kompleksowej modernizacji była właśnie budowa nowej hali produkcyjnej o powierzchni 1200 mkw dla linii obróbki kadłubów i pokryw. Majka podkreśliła, że linia ta znacząco podniesie zdolności produkcyjne zakładu. „Pozwoli nam to sprostać zamówieniom związanym z dynamicznie rozwijanym w Grupie Safran programem produkcji silników lotniczych nowej generacji - LEAP, do których wytwarzamy części i komponenty” – wyjaśniła. Kolejnym etapem modernizacji było wyburzenie zabudowań przylegających do jednej z hal i wybudowanie w tym miejscu pomieszczeń m.in. dla pionów logistyki, jakości i działu technologicznego. Dobudowane też zostały nowe szatnie i jadalnie, wyremontowano także parking i bramy. Jak zaznaczyła Majka, w efekcie trwającej od 2016 r. rozbudowy zakład zyskał 1750 mkw nowych powierzchni produkcyjnych, 1200 mkw nowych powierzchni socjalnych oraz 640 mkw nowych biur. Zdaniem prezesa Safran Transmision Systems Poland Jana Sawickiego, modernizacja była niezbędna, aby firma mogła się dalej rozwijać, zwiększać produkcję i lepiej organizować procesy produkcyjne. „Cieszę się też, że udało się znacząco poprawić komfort pracy i dostosować warunki do najwyższych wymagań BHP” – dodał. Safran Transmission Systems Poland specjalizuje się w produkcji zaawansowanych technologicznie komponentów do najnowocześniejszych silników lotniczych LEAP montowanych w samolotach Airbus A320neo i Boeing 737 Max. Najważniejszą grupę produktów stanowią kompletne przekładnie lotnicze. Zakład działa w Sędziszowie Małopolskim od 18 lat i obecnie zatrudnia prawie 800 osób. Polski zakład jest spółką-córką francuskiej firmy Safran Transmission Systems i częścią międzynarodowej Grupy Safran, która działa w sektorze lotniczym, kosmicznym i obronnym. (PAP)

Komentarze

Popularne posty