Koncern Textron Aviation ogłosił dziś, że niebawem zakończy montaż pierwszego prototypu nowego turbośmigłowego samolotu pasażerskiego Cessna Denali. Trwają także prace przy montażu dwóch kolejnych samolotów przedseryjnych przeznaczonych do prób w locie i trzech dalszych do prób naziemnych. Wyniki prac, które wykonujemy obecnie zapewnią uzyskanie docelowej i sprawdzonej konfiguracji, co pomoże nam bez problemów przejść przez próby w locie i proces certyfikacji i ostatecznie wprowadzić sprawdzony samolot na rynek. Denali jest projektowany i produkowany tak, aby przewyższał konkurencję pod względem osiągów, interfejsu pilota, komfortu w kabinie i całkowitych kosztów posiadania – powiedział Chris Hearne, starszy wiceprezes Textron Aviation.
Próby Denali w locie mają rozpocząć się przed końcem tego roku. Trzy nielatające prototypy posłużą do prób statycznych i zmęczeniowych oraz do projektowania i sprawdzenie ergonomii wyposażenia kabiny pasażerskiej.
W ramach przygotowań do pierwszego lotu Denali inżynierowie Textrona zakończyli niedawno integrację kompletnego stanowiska do badań awioniki, instalacji elektrycznej i silnika samolotu. Odegra ono znaczącą rolę w badaniach cyfrowego układu sterowania zespołem napędowym (FADEC), umożliwiającego zmianę mocy silnika i skoku śmigła przy pomocy jednej dźwigni.
GE Aviation opublikowało informację, że przeznaczony dla Cessny Denali, sterowany FADEC, nowy silnik Catalyst 1300, poruszający nowe kompozytowe śmigło McCauley o średnicy 2,67 m, osiągnął pełną moc i maksymalną prędkość obrotową podczas prób statycznych w zakładach w Pradze. Trzy kompletne zespoły śmigło-silnik wypracowały już ponad 1000 h. Zakończono też pierwsze próby w komorze wysokościowej.
Nowy silnik turbośmigłowy zapewni Denali znaczne wydłużenie okresów międzyprzeglądowych, niższy poziom emitowanego hałasu i znacznie zmniejszenie wysiłku pilota i zużycia paliwa w porównaniu z konkurencją – dodał Chris Hearne. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz