Podczas tegorocznych targów
lotniczych EAA AirVenture w Oshkosh, koncern Cessna poinformował o najnowszych
ulepszeniach wewnątrz i na zewnętrz modelu TTX. „TTX jest naszym absolutnie
topowym modelem spośród całej linii jednosilnikowych samolotów tłokowych, a
nasi klienci chcieliby mieć możliwość wyboru dodatkowych opcji premium",
powiedział Brian Steele, lider projektu TTX. „Samolot ten już teraz wyróżnia
się spośród wszystkich maszyn znajdujących się na płycie lotniska, a dzięki
zmianom wewnątrz i na zewnątrz jeszcze bardziej podkreśli swoją obecność".
Nowy pakiet premium zawiera m.in. specjalne, wyjątkowe malowanie, skórzane
siedzenia w dwóch odcieniach, wysokiej jakości pokrowiec na samolot, korki
zabezpieczające wloty silnika oraz spersonalizowane maty podłogowe.
Przedstawiciel Cessny poinformował również, iż w standardowym wyposażeniu modelu TTX znajdzie się aluminiowe śmigło McCauley Blackmac C447, które zostało niedawno zatwierdzone przez Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) w ramach systemu przeciwoblodzeniowego FIKI (Flight Into Known Icing), który także dostępny będzie w najnowszym modelu TTX.
Przedstawiciel Cessny poinformował również, iż w standardowym wyposażeniu modelu TTX znajdzie się aluminiowe śmigło McCauley Blackmac C447, które zostało niedawno zatwierdzone przez Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) w ramach systemu przeciwoblodzeniowego FIKI (Flight Into Known Icing), który także dostępny będzie w najnowszym modelu TTX.
Cessna TTX wyposażona została w
awionikę firmy Garmin, G2000 z dotykowym ekranem, system ESP (Electronic
Stability Protection), autopilota GFC-700 oraz ręcznie wykonane wnętrze, które
pomieścić może cztery osoby. Z sześciocylindrowym turbodoładowanym silnikiem
TCM TSIO-550-C, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i podwójnym intercoolerem, TTX
oferuje maksymalną prędkość przelotową 435 km/h i przy prędkości ekonomicznej zasięg
ponad 2 tys. km. Źródło: GA News via dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz