Pierwszy Apis na polskich znakach



Początkiem sierpnia do Ewidencji Urzędu Lotnictwa Cywilnego został wpisany pierwszy w Polsce samolot ultralekki Pipistrel Apis. Otrzymał on znaki rozpoznawcze SP-STOM.
Apis jest jednomiejscowym samolotem ultralekkim wyposażonym w wysuwany, 28 konny silnik dwusuwowy Hirth pełniący funkcję silnika do samostartu i silnika dolotowego. Przy 15m rozpiętości skrzydeł Apis'a charakteryzują bardzo dobre osiągi szybowcowe, posiadając doskonałość 1:39. Zarejestrowany niedawno Pipistrel Apis posiada dodatkowo spadochronowy system ratunkowy Junkers Magnum, urządzenie LX 7007 Pro, radiostację Funkwerk, transponder MicroAir oraz przyrządy analogowe.
Pipistrel Apis w myśl przepisów jest samolotem ultralekkim, a nie szybowcem i do jego pilotowania wystarczy Świadectwo Kwalifikacji UACP z uprawnieniem UAP(L) lub licencja PPL/CPL/ATPL z uprawnieniem SEP(L). Nie jest wymagana licencja szybowcowa SPL. Źródło: skydream.pl

Komentarze

Popularne posty