Początkiem sierpnia do Ewidencji
Urzędu Lotnictwa Cywilnego został wpisany pierwszy w Polsce samolot ultralekki
Pipistrel Apis. Otrzymał on znaki rozpoznawcze SP-STOM.
Apis jest jednomiejscowym
samolotem ultralekkim wyposażonym w wysuwany, 28 konny silnik
dwusuwowy Hirth pełniący funkcję silnika do samostartu i silnika
dolotowego. Przy 15m rozpiętości skrzydeł Apis'a charakteryzują bardzo
dobre osiągi szybowcowe, posiadając doskonałość 1:39. Zarejestrowany
niedawno Pipistrel Apis posiada dodatkowo spadochronowy system ratunkowy Junkers
Magnum, urządzenie LX 7007 Pro, radiostację Funkwerk, transponder MicroAir
oraz przyrządy analogowe.
Pipistrel Apis w myśl przepisów jest
samolotem ultralekkim, a nie szybowcem i do jego pilotowania
wystarczy
Świadectwo Kwalifikacji UACP z uprawnieniem UAP(L) lub licencja
PPL/CPL/ATPL z uprawnieniem SEP(L). Nie jest wymagana licencja szybowcowa SPL. Źródło:
skydream.pl
Komentarze
Prześlij komentarz