Boeing 787-10 będzie montowany w North Charleston



Szefowie koncernu z Seattle zdecydowali, że montaż końcowy Dreamlinera 787-10 będzie odbywał się w zakładach w North Charleston, w Karolinie Pd. Boeing 787-10 będzie o 5,5 m dłuższy niż Dreamliner 787-9. Środkowa część kadłuba samolotu (dłuższa o 3 m) jest zbyt duża, aby można było ją transportować z North Charleston do Everett. Ponadto wykonywanie montażu końcowego 787-10 w zakładach w Karolinie Pd. pozwoli wykorzystać ich możliwości, umożliwiając jednocześnie zakładom w Everett, koncentrującym się na 787-9 i 787-9, dalsze zwiększenie wydajności.
Dreamlinery montowane są na trzech liniach: dwóch w Everett i jednej w North Charleston. Tempo produkcji wynosi obecnie 10 samolotów miesięcznie. Jak ogłoszono w ub. r., w 2016 ma ono wzrosnąć do 12 samolotów na miesiąc, a do końca dekady do 14 Dreamlinerów miesięcznie.
W Everett nadal montowanych będzie 7 samolotów miesięcznie. Natomiast zakłady Boeing South Carolina będą stopniowo zwiększać wydajność z 3 samolotów 787 miesięcznie do 5 w 2016 i 7 do końca dekady. Rozpoczęcie montażu końcowego pierwszego Dreamlinera 787-10 planowane jest w 2017. Źródło: Altair

Komentarze