Szefowie
koncernu z Seattle zdecydowali, że montaż końcowy Dreamlinera 787-10 będzie
odbywał się w zakładach w North Charleston, w Karolinie Pd. Boeing
787-10 będzie o 5,5 m
dłuższy niż Dreamliner 787-9. Środkowa część kadłuba samolotu (dłuższa o 3 m) jest zbyt duża, aby można
było ją transportować z North Charleston do Everett. Ponadto wykonywanie
montażu końcowego 787-10 w zakładach w Karolinie Pd. pozwoli wykorzystać ich
możliwości, umożliwiając jednocześnie zakładom w Everett, koncentrującym się na
787-9 i 787-9, dalsze zwiększenie wydajności.
Dreamlinery
montowane są na trzech liniach: dwóch w Everett i jednej w North Charleston.
Tempo produkcji wynosi obecnie 10 samolotów miesięcznie. Jak ogłoszono w ub.
r., w 2016 ma ono wzrosnąć do 12 samolotów na miesiąc, a do końca dekady do 14
Dreamlinerów miesięcznie.
W Everett nadal
montowanych będzie 7 samolotów miesięcznie. Natomiast zakłady Boeing South
Carolina będą stopniowo zwiększać wydajność z 3 samolotów 787 miesięcznie do 5
w 2016 i 7 do końca dekady. Rozpoczęcie montażu końcowego pierwszego
Dreamlinera 787-10 planowane jest w 2017. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz