Eurowings chcą rozbudować flotę o 20 samolotów Airbus A320

Eurowings, linie lotnicze będące częścią grupy Lufthansa, obsługujące połączenia krajowe i europejskie, planują zatrudnić 600 członków załogi i rozbudować flotę o 20 samolotów Airbus A320. Linie lotnicze Eurowings planują zatrudnić 200 nowych pilotów oraz 400 członków personelu pokładowego, z którymi umowy podpisane zostaną na czas nieokreślony. Obecnie linie zatrudniają już 1500 osób. Dodatkowo w planach jest też rozbudowa floty o 20 samolotów Airbus A320. Właścicielem Eurowings jest Lufthansa, będąca drugą, zaraz po Ryanairze, największą linią lotniczą w Europie. Linie obsługują obecnie kilkanaście popularnych kierunków wypoczynkowych. Na początku bieżącego roku przewoźnik poinformował, że w dalszych planach ma zakup samolotów szerokokadłubowych, które pozwolą na rozbudowanie siatki o loty międzykontynentalne. Chodzi o Airbusy A330. Tym samym Eurowings przygotowują się do uruchomienia lotów za Atlantyk. Nad uruchomieniem podobnych połączeń od miesięcy pracuje również konkurencja. W lipcu bieżącego roku wystartowały niskokosztowe, dalekodystansowe połączenia realizowane przez linię LEVEL, która wybrała Airbusy A330-200 do wykonywania swoich lotów. Przewoźnik oferuje połączenia z Barcelony do Los Angeles, San Francisco (Oakland), Buenos Aires i Punta Cana. Zimą tego roku swoją działalność rozpocznie też tania linia lotnicza, należąca do koncernu Air France – KLM. To linie Boost, które do 2020 roku mają przejąć 10 proc. wszystkich tras francuskiego giganta. Flota Boost ma być wynajmowana od Air France. W pierwszej kolejności linia pozyska 18 samolotów średniego zasięgu, natomiast do wiosny ich liczba wzrośnie o kolejne 11 sztuk. Potem do floty dodane zostaną airbusy A320. Do 2020 roku linia planuje mieć dziesięć maszyn szerokokadłubowych – na początku w okresie przejściowym będą to airbusy A340, a potem – nowe Airbusy A350. (Rynek Lotniczy)

Komentarze