Bell Helicopter Textron Inc. podpisał umowę dotyczącą sprzedaży śmigłowców Bell 407GXP

Caverton Helicopters Ltd., będące spółką-córką Caverton Offshore Support Group Plc, podpisało umowę zakupu 8 śmigłowców Bell 407GXP. Strony nie podały wartości porozumienia. Dostawy wiropłatów rozpoczną się jeszcze w br. Nasze przedsiębiorstwo oferuje usługi logistyczne i wsparcie dla nigeryjskich podmiotów zajmujących się wydobyciem ropy naftowej i gazu ziemnego w rejonie szelfu Zachodnioafrykańskiego. Wybór najlepszego śmigłowca, pozwalającego skutecznie wykonywać misje, jest kwestią kluczową i wierzymy, że sprawdzony Bell 407GXP, ze względu na jego prędkość i niski koszt eksploatacji, jest doskonałym wiropłatem do takich zadań – powiedział dr Josiah Choms, dyrektor zarządzający Caverton Helicopters. Nowe Belle 407GXP będą używane do zadań transportu osób i ładunków na morskie platformy wydobywczeropy naftowej i gazu ziemnego, obserwacji morza i wód przybrzeżnych, transportu medycznego oraz poszukiwań i ratownictwa. Śmigłowce będą operować z baz Caverton Helicopters zlokalizowanych w Nigerii: w międzynarodowym porcie lotniczym Lagos, w miastach Port Harcourt i Warri i na wyspie Wiktorii oraz w Kamerunie. Masa własna Bella 407GXP wynosi 1221 kg, a maksymalna masa startowa (opcjonalna) to 2381 kg. W przypadku transportu ładunku na zawiesiu zewnętrznym, o maksymalnej masie 1200 kg, parametr ten wzrasta do 2722 kg. W kabinie mieści się pilot i maksymalnie 6 pasażerów. Wyposażenie stanowi awionika Garmin G1000H, z kalkulatorem osiągów zawisu. Opcjonalnie można też zabudować pilota automatycznego. Napęd śmigłowca stanowi silnik turbinowy Rolls-Royce M250-C47B/8, o mocy 606 kW, z elektronicznym układem sterowania (FADEC). Dzięki niemu Bell 407GXP może wykonać zawis z wpływem ziemi (IGE) na wysokości 4130 m, a bez wpływu ziemi (OGE) – na 3639 m. Maksymalna prędkość przelotowa to 246 km/h. Zbiorniki paliwa mają pojemność ok. 484 l. Zasięg śmigłowca ze standardowym zapasem nafty wynosi 624 km, a długotrwałość lotu – 4 h. Źródło: Altair

Komentarze