Czarterowa linia lotnicza Ryanair Sun staje się faktem

Czarterowa linia lotnicza Ryanair Sun od 13 lipca figuruje w Krajowym Rejestrze Przedsiębiorstw jako spółka akcyjna, w całości należąca do luksemburskiego funduszu Silver Strand Investments. Ryanair Sun ma kapitał zakładowy w wysokości 100 tys. zł oraz trzech członków zarządu. Jednym z nich jest Michał Kaczmarzyk, który będzie zarządzał działalnością spółki (Kaczmarzyk jest byłym dyrektorem naczelnym PPL oraz prezesem LS Airport Services). Pozostali członkowie to Alesch Pipenbaher (od maja 2016 roku zajmuje się finansami i zarządzaniem oddziałem Ryanaira) oraz Lail Mourao Barga. W składzie nadzorczej spółki znajduje się Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanaira ds. regulacyjnych i prawnych, Neil Sorahan, członek zarządu Ryanaira ds. finansowych oraz Benjamin Stengl. Nowy przewoźnik będzie posiadał w swojej flocie pięć boeingów 737-800, za pomocą których będzie wykonywał rejsy na rzecz biur podróży. Siedziba spółki znajduje się w Warszawie. Nie wiadomo jeszcze, gdzie zbazowane zostaną maszyny przewoźnika. Ryanair Sun zamierza w pierwszej kolejności skoncentrować się na obsłudze rynku polskiego i świadczeniu usług wyłącznie na rzecz biur podróży. Przewoźnik zapowiada, że będzie oferował loty tańsze, bardziej punktualne i w wyższym standardzie. Wejście na polski rynek nowego przewoźnika to decyzja podyktowana tym, jak rysują się prognozy dotyczące wzrostu liczby pasażerów w najbliższych latach. Jednak w Polsce brakuje również mocnej konkurencji w rynku czarterów. Oddział irlandzkiego przewoźnika będzie konkurował przede wszystkim z trzema dominującymi graczami, którzy dzielą między siebie zdecydowaną większość (86 proc.) polskiego rynku. To Enter Air (32,9 proc.), Travel Service (28,3 proc.) oraz Small Planet Airlines (24,8 proc.). (Rynek Lotniczy)

Komentarze