Wczoraj na
lotnisku w czeskich Kunowicach w powietrze wzbił się pierwszy prototyp samolotu
komunikacyjnego L 410 NG. Został on opracowany na bazie L 410 UVP-E20 Turbolet.
Podczas oblotu za sterami samolotu zasiadali piloci Petr Jarocky i Stanislav
Sklenar. Dokonali oni sprawdzenia podstawowych charakterystyk aerodynamicznych
L 410 NG, działania zespołu napędowego, instalacji paliwowej i urządzeń
nawigacyjnych.
W porównaniu z
protoplastą L 410 NG ma nowe skrzydło, z integralnymi zbiornikami paliwa o
większej pojemności, które zapewniają mu maksymalny zasięg 2500 km lub długotrwałość
lotu wynoszącą 10 h. Trwałość struktury płatowca została wydłużona do 30 tys. h
lotu / cykli startów i lądowań. W kabinie załogi zabudowano nowoczesną awionikę
glass cockpit Garmin G3000.
Udźwig samolotu
wzrósł do 2154 kg,
dzięki czemu może on przewieźć 19 pasażerów. Zwiększono też pojemność
przedniego przedziału bagażowego, co pozwala na umieszczenie w nim dodatkowych 400 kg ładunku.
Napęd stanowią
dwa silniki GE H85 o mocy startowej 850 KM (626 kW), poruszające śmigła AV-725.
Nowa przekładnia powoduje zmniejszenie ich prędkości obrotowej z 2080 do 1950
obr/min, co znacznie obniża poziom emitowanego hałasu. L 410 NG może rozwinąć
prędkość maksymalną 417
km/h. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz