Oblatano najnowszą wersję samolotu Turbolet – L 410 NG

Wczoraj na lotnisku w czeskich Kunowicach w powietrze wzbił się pierwszy prototyp samolotu komunikacyjnego L 410 NG. Został on opracowany na bazie L 410 UVP-E20 Turbolet. Podczas oblotu za sterami samolotu zasiadali piloci Petr Jarocky i Stanislav Sklenar. Dokonali oni sprawdzenia podstawowych charakterystyk aerodynamicznych L 410 NG, działania zespołu napędowego, instalacji paliwowej i urządzeń nawigacyjnych. 
 
W porównaniu z protoplastą L 410 NG ma nowe skrzydło, z integralnymi zbiornikami paliwa o większej pojemności, które zapewniają mu maksymalny zasięg 2500 km lub długotrwałość lotu wynoszącą 10 h. Trwałość struktury płatowca została wydłużona do 30 tys. h lotu / cykli startów i lądowań. W kabinie załogi zabudowano nowoczesną awionikę glass cockpit Garmin G3000. Udźwig samolotu wzrósł do 2154 kg, dzięki czemu może on przewieźć 19 pasażerów. Zwiększono też pojemność przedniego przedziału bagażowego, co pozwala na umieszczenie w nim dodatkowych 400 kg ładunku. Napęd stanowią dwa silniki GE H85 o mocy startowej 850 KM (626 kW), poruszające śmigła AV-725. Nowa przekładnia powoduje zmniejszenie ich prędkości obrotowej z 2080 do 1950 obr/min, co znacznie obniża poziom emitowanego hałasu. L 410 NG może rozwinąć prędkość maksymalną 417 km/h. Źródło: Altair

Komentarze