Załoga śmigłowca ratowniczego Mi-14PŁ/R na certyfikacji ORP Czernickiego

Załoga śmigłowca ratowniczego Mi-14PŁ/R z Darłowskiej Grupy Lotniczej uczestniczyła w ćwiczeniu certyfikacyjnym ORP Kontradmirał X. Czernicki. Ćwiczenie odbyło się wczoraj (środa, 8 lipca) na Zatoce Pomorskiej.
 
Wczoraj na Zatoce Pomorskiej rozpoczęła się faza morska certyfikacji okrętu dowodzenia siłami obrony przeciwminowej ORP „Kontradmirał X. Czernicki”. W ramach przygotowania do przyszłorocznego dyżuru w Siłach Odpowiedzi NATO komisja Dowództwa Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych sprawdzała między innymi procedury działania podczas współpracy ze śmigłowcem w trakcie ewakuacji rannego marynarza z pokładu okrętu. Zadanie ewakuacji poszkodowanego wykonała załoga śmigłowca Mi-14PŁ/R z Darłowskiej Grupy Lotniczej wchodzącej w skład 44. Bazy Lotnictwa Morskiego.
Mi-14PŁ/R to śmigłowiec przeznaczony do wykonywania zadań poszukiwawczo-ratowniczych nad wodą i lądem, w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych w dzień i w nocy. Podnoszenie rozbitków na jego pokład może się odbywać za pomocą pętli, trójkąta ratowniczego, kosza lub noszy. Śmigłowce te mogą również lądować na morzu i przyjąć rozbitków na pokład bezpośrednio z powierzchni wody. PŁ/R jest przystosowany do podjęcia i transportu 19 osób. W skład jego załogi wchodzi: dowódca, drugi pilot, technik pokładowy, ratownik oraz opcjonalnie - lekarz. Mi-14 w wersji PŁ/R powstał w związku z zakończeniem eksploatacji (w latach 2008-2010) trzech śmigłowców ratowniczych Mi-14PS. Dwie tego typu maszyny wprowadzono do służby po przebudowie i modernizacji Mi-14 przeznaczonych do zwalczania okrętów podwodnych. Obydwa śmigłowce znajdują się na wyposażeniu Darłowskiej Grupy Lotniczej. Ich załogi pełnią całodobowe dyżury w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego. W tym roku uczestniczyły już w pięciu akcjach ratowniczych na morzu. Źródło: Brygada Lotnictwa MW

Komentarze