Chińska filia Airbusa zamierza dostarczyć pierwszy samolot w 2018

Airbus podpisał w lipcu z Aviation Industry of China i zarządem portowej strefy wolnocłowej w Tianjinie porozumienie o stworzeniu w tej strefie ośrodka wyposażania kabin tych samolotów, obok montowni mniejszych maszyn z rodziny A320. 
 
Europejczycy mają nadzieję, że ich większa obecność w tym kraju przełoży się na wzrost popytu na te starsze choć nadal atrakcyjne samoloty A330. Kierownictwo strefy wolnocłowej podało w swym portalu, że spodziewa się zakończenia budowy nowej fabryki w IV kwartale 2017 i dostawy pierwszego samolotu na początku 2018 r. Zakład pozwoli Chinom zrealizować zamiar produkowania samodzielnie samolotów na potrzeby rosnącego rynku wewnętrznego, który ma szanse stać się największym na świecie. Obecnie Chiny kupują samoloty od Airbusa i Boeinga. Nowy zakład będzie w stanie wypuszczać po dwa A330 co miesiąc. Porozumienie zawarto, gdy Chiny zamówiły 45 takich samolotów o wartości 11 mld dolarów, z opcją na 30 następnych. W ciągu 10 lat powstaną w strefie także zakład wykańczania kabin, lakiernia kadłubów i ośrodek próbnych lotów. Źródło: ekonomia.rp.pl

Komentarze