Airbus i jego chińscy partnerzy,
Tianjin Free Trade Zone Investment Company Ltd. (TJFTZ) oraz Aviation
Industry Corporation of China
(AVIC), podpisali umowę ramową w sprawie budowy Centrum Wykańczania i
Dostarczania samolotów A330 (Completion and Delivery Centre, C&DC) w Tianjin w Chinach. Umowa
jest rezultatem listu intencyjnego podpisanego przez trzy strony w 2014 r. i
stanowi kolejny etap współpracy Airbusa z chińskimi partnerami po utworzeniu
linii montażu końcowego i centrum dostarczania samolotów z rodziny A320
(FAL-Asia) w 2008 r.
Umowę podpisali
Fabrice Brégier, prezes i dyrektor generalny Airbusa, Yang Bing, prezes TJFTZ,
oraz Pang Zhen, wiceprezes ds. samolotów komercyjnych w AVIC, w głównej
siedzibie Airbusa w Tuluzie we Francji. W podpisaniu umowy uczestniczyli
chiński premier Li Keqiang, który przebywa z wizytą we Francji, oraz francuski
premier Manuel Valls. Przed wizytą w Airbusie premierzy Li i Valls
przewodniczyli Europejsko-Chińskiemu Forum Gospodarczemu w Tuluzie.
Centrum C&DC
A330 w Tianjin będzie znajdować się w pobliżu linii montażu końcowego samolotów
z rodziny A320. Jak przewiduje umowa, „surowe” samoloty A330 złożone w Tuluzie
będą przelatywać do C&DC, gdzie będą odbywać się prace wykończeniowe, w tym
instalacja kabiny pasażerskiej, malowanie, testy silników i próby w locie, a
także dostawa samolotu i odbiór przez klienta.
Równolegle
Airbus podpisał list intencyjny z AVIC w sprawie wspólnych prac nad kabiną
pasażerską oraz ramowy kontrakt zaopatrzeniowy z Zhejiang Xizi Aerospace
Fastener Co., Ltd dotyczący projektowania, opracowywania, wytwarzania i
dostarczania standardowych elementów złącznych.
Obecnie
flota airbusów w służbie chińskich operatorów liczy ponad 1150 maszyn (ponad
150 z rodziny A330 i ponad 980 z rodziny A320). Airbus przewiduje, że w
20-letnim okresie od 2014 do 2033 r. w Chinach będzie potrzebnych ponad 5300
nowych komercyjnych samolotów pasażerskich i transportowych (przewożących ponad
100 pasażerów). Źródło: Airbus
Komentarze
Prześlij komentarz