Oblatano prototyp śmigłowca Bell 525 Relentless

W zakładach koncernu Bell Helicopter w Amarillo w stanie Teksas w powietrze wbił się pierwszy prototyp śmigłowca model 525 Relentless (Nieugięty). Jest to zarazem największy cywilny statek powietrzny, jaki został skonstruowany i wyprodukowany przez przedsiębiorstwo z Teksasu. Jego narodziny anonsowano podczas wystawy Heli-Expo w 2012.
Maksymalna masa startowa Bella 525 wynosić ma 9072 kg, a z ładunkiem na zawiesiu zewnętrznym – 9524 kg. Zespół napędowy stanowią dwa silniki turbowałowe General Electric CT7-2F1 o mocy 1320 kW każdy, wyposażone w elektroniczny układ sterowania FADEC, poruszające pięciołopatowy wirnik nośny z kompozytowymi łopatami i czterołopatowe śmigło sterujące. Relentless ma rozwijać prędkość ponad 285 km/h. Zasięg obliczeniowy to ponad 920 km, a pułap praktyczny – 6100 m.
Relentless ma być zdolny do wykonywania startów i lądowań według procedur w kategorii A, z lotnisk dla śmigłowców, przy maksymalnej masie startowej. Moc zespołu napędowego ma umożliwić wykonanie bezpiecznego startu w przypadku awarii jednego z silników. Źródło: Altair


Komentarze