W zakładach koncernu Bell
Helicopter w Amarillo w stanie Teksas w powietrze wbił się pierwszy prototyp
śmigłowca model 525 Relentless (Nieugięty). Jest to zarazem
największy cywilny statek powietrzny, jaki został skonstruowany i wyprodukowany
przez przedsiębiorstwo z Teksasu. Jego narodziny anonsowano podczas wystawy
Heli-Expo w 2012.
Maksymalna masa
startowa Bella 525 wynosić ma 9072
kg, a z ładunkiem na zawiesiu zewnętrznym – 9524 kg. Zespół napędowy
stanowią dwa silniki turbowałowe General Electric CT7-2F1 o mocy 1320 kW każdy,
wyposażone w elektroniczny układ sterowania FADEC, poruszające pięciołopatowy
wirnik nośny z kompozytowymi łopatami i czterołopatowe śmigło sterujące. Relentless
ma rozwijać prędkość ponad 285
km/h. Zasięg obliczeniowy to ponad 920 km, a pułap praktyczny –
6100 m.
Relentless
ma być zdolny do wykonywania startów i lądowań według procedur w kategorii A, z
lotnisk dla śmigłowców, przy maksymalnej masie startowej. Moc zespołu
napędowego ma umożliwić wykonanie bezpiecznego startu w przypadku awarii
jednego z silników. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz