Solar Impulse 2 to aktualnie najbardziej znany projekt
elektrycznego samolotu, lecz bynajmniej nie jest to jedyna tego typu maszyna.
Koncern Airbus zaprezentował swój własny projekt o nazwie E-Fan 2.0, będący
pierwszym na świecie samolotem z technologią plug-in, czyli wyposażonym w
elektryczny napęd.
E-Fan 2.0 jest niewielką, dwumiejscową maszyną o rozpiętości
skrzydeł wynoszącej 930 cm.
Dzięki konstrukcji i poszyciu wykonanym z włókna węglowego, jej masa bez
pasażerów oraz ładunku
wynosi zaledwie 500 kg.
Napędzana jest natomiast przez podwójne silniki o mocy 30 kW, które potrafią
rozpędzić ją do prędkości 217
km/h.
Napęd zasilany jest z kolei przez 120
litowo-polimerowych baterii rozmieszczonych w skrzydłach, które na razie
wystarczają na jedynie godzinę lotu. Rozwijana przez Airbusa technologia nie jest tylko
sprawdzianem możliwości, lecz realizacją planów na przyszłość. Firma
chce bowiem do 2050 roku mieć już co najmniej 100-miejscową maszynę pasażerską
z napędem elektrycznym. Na razie chce budować samoloty treningowe dla szkół
latania, a w planach ma także maszynę E-Fan 4.0, która będzie mogła zabrać na
pokład czterech pasażerów, a której produkcja powinna rozpocząć się już w 2019
roku. Źródło: Onet.pl
Komentarze
Prześlij komentarz