Airbus A319neo z silnikami Pratt & Whitney wykonał pierwszy lot

Airbus A319neo, po raz pierwszy wykonał lot napędzany silnikami Pratt & Whitney GTF. A319neo wystartował z Tuluzy o 12:30 i wylądował o 15:20. W samolocie znajdowała się pięcioosobowa załoga, w tym piloci: kapitan Philippe Castaigns i pierwszy oficer Shaun Wildey oraz inżynierowie prób w locie Frank Hohmeister, David O’Nions i Cedric Favrichon.
Samolot, noszący nr seryjny MSN 6464, weźmie udział w szeroko zakrojonym programie prób w locie, którego celem jest certyfikacja silników P&W GTF do 4. kwartału 2019 r. Ten sam samolot był pierwotnie napędzany silnikami CFM LEAP-1A podczas certyfikacyjnych prób w locie tego wariantu, które rozpoczęły się 31 marca 2017 r. i zakończyły uzyskaniem certyfikatów FAA / EASA w grudniu 2018 r.
A319neo to najmniejszy członek rodziny A320neo – najlepiej na świecie sprzedających się samolotów wąskokadłubowych. Od wprowadzenia ich na rynek w 2010 roku Airbus otrzymał na nie już ponad 6500 zamówień od ponad 100 klientów. Samoloty te są wyposażone w pionierskie i najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, w tym silniki nowej generacji i kabiny, będące punktem odniesienia w branży, dzięki którym zapewniona jest 20-procentowa oszczędność kosztów paliwa. Samoloty A320neo wyróżniają również korzyści wynikające ze znaczącego obniżenia wpływu ich użytkowania na środowisko naturalne – choćby dlatego, że są one niemal o 50 procent cichsze od samolotów poprzedniej generacji.
Źródło: Airbus

Komentarze