Piąty B787-9 dla LOT-u niebawaem przyleci do Polski

Piąty boeing B787-9 dla PLL LOT wykonał w minionych dniach pierwsze loty techniczne oraz akceptacyjne i jest gotowy do przebazowania do Warszawy. Dostawa najnowszego 787 zaplanowana jest na początek maja. Według wstępnych informacji wynika, że już na początku maja 13. B787, a piąty B787-9 Dreamliner o rejestracji SP-LSE dołączy do floty LOT-u. Informację potwierdziło nam biuro prasowe przewoźnika. - Trwa obecnie odbiór piątego Boeinga 787-9 o rejestracji SP-LSE - jego przylot z fabryki w Everett w Seattle planowany jest na początku maja. Kolejny, szósty większy Dreamliner (SP-LSF) zostanie dostarczony do LOT-u na początku czerwca - powiedziała nam Aleksandra Dąbkowska z działu prasowego PLL LOT. Maszyna o oznaczeniu LN843/ZB749 i rejestracji SP-LSE leasingowana jest od firmy CIT Leasing, która należy do irlandzkiego leasingodawcy Avolon Aerospace. Jako ciekawostkę warto dodać, że taką samą rejestrację posiadał kiedyś Iliuszyn Ił-18 użytkowany przez PLL LOT w latach 1965-1990. Maszyna została sprzedana jako złom i początkowo stała na warszawskim Ursynowie. Potem Ił został przerobiony we wnętrzu na kawiarnie i stał w okolicach Mostu Poniatowskiego, gdzie w 1995 r. został podpalony przez wandali. B787-9 to średniej wielkości wersja Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo oraz posiada zasięg wydłużony o ponad 550 km (15700 km). Boeing zebrał zamówienia na 1441 samolotów B787, w tym na 824 maszyny w wersji 787-9. Dreamlinery PLL LOT w wersji -9 zabierają na pokład 294 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 24 w klasie biznes (2-2-2), 21 w klasie premium (2-3-2) oraz 249 w klasie ekonomicznej (3-3-3) i są największym samolotem w historii PLL LOT. Obecnie we flocie LOT-u znajduje się 68 maszyn, w tym 12 boeingów 787 Dreamliner: osiem B787-8 i cztery B787-9. Do końca tego roku LOT oczekuje na dostawę kolejnych dwóch B787-9. (Rynek Lotniczy)

Komentarze