Ukończono pierwszą kompozytową sekcję kadłuba prototypu samolotu CR929

Wczoraj w Chinach uroczyście ukończono pierwszą kompozytową sekcję kadłuba prototypu samolotu CR929. Maszyna jest wynikiem współpracy chińskiej wytwórni Comac i rosyjskiej OAK. Podstawowa wersja CR929-600 w układzie trzyklasowym może pomieścić 280 pasażerów na dystansie do 12 tysięcy kilometrów. Rodzina samolotów będzie również składać się z wersji z przedłużonym kadłubem (CR929-700) i skróconym kadłubem (CR929-500). Rosja i Chiny zamierzają realizować plany stworzenia maszyny do 2025-2027 roku. Według zamysłu stron tworzony samolot o pojemności 250-300 pasażerów będzie konkurować z samolotami innych wiodących światowych producentów samolotów — europejskim Airbusem i amerykańskim Boeingiem, i zajmie znaczący udział w rynku nie tylko w Rosji i Chinach, ale także w innych krajach. Koszt programu szacowany jest obecnie na 13-20 miliardów dolarów. Pierwszy lot samolotu ma się odbyć w 2025 roku.

Komentarze

Popularne posty