Linie Middle East Airlines zamawiają A330neo

Middle East Airlines (MEA), narodowy przewoźnik Libanu, podpisał umowę zakupu czterech airbusów A330-900neo. Zakup samolotów został poprzedzony podpisaniem kontraktu z Rolls-Royce'em na dostawę silników Trent 7000. Umowę sfinalizował Saad Hariri, premier Libanu.Ogłoszenie zakupu stanowi ważny krok w strategii ekspansji dalekodystansowej Middle East Airlines. Wybór większego A330-900neo, a nie mniejszego A330-800neo, świadczy, że przewoźnik (obecnie lata na A330-200) chce powiększać swoją flotę, a nie ją odświeżać. Linia z Libanu posiada zamówionych łącznie 15 airbusów: 11 A321neo oraz cztery A330-900neo. Dostawy nowych A321 maszyn rozpoczną się w styczniu 2020 r. i potrwają półtora roku, natomiast nowe A330neo trafią do przewoźnika w latach 2021-2022. – Chcemy się rozwijać i sądzimy, że dzięki A330neo będzie w stanie zaoferować wiele tras dalekodystansowych przy jednoczesnej obniżce kosztów operacyjnych. Jesteśmy też pierwszą linią lotniczą na Bliskim Wschodzie, która oferuje produkt kabiny samolotu szerokokadłubowego w maszynie wąskokadłubowej. Tak też będzie w A321neo. Nasza wyjątkowo wygodna i przestronna kabina połączona z systemem rozrywki pokładowej w znacznym stopniu przyczyniła się do sukcesu MEA – powiedział Mohamad El Hout, prezes Middle East Airlines. Obecnie flota przewoźnika składa się z 18 airbusów: 13 A320 oraz pięciu A330-200. MEA posiada także dwa biznesowe embraery Legacy 500. (Rynek Lotniczy)

Komentarze