Air Europa planuje rozpocząć wycofywanie jedenastu E195LR

Hiszpański przewoźnik Air Europa planuje rozpocząć wycofywanie jedenastu E195LR obsługiwanych przez regionalną spółkę zależną Aeronova do 2021 r. Do 2023 roku linia planuje przejść na jednolitą flotę samolotów typu Boeing. Hiszpański przewoźnik przechodzi obecnie na flotę typu all-Boeing i planuje całkowicie wycofać regionalne odrzutowce w perspektywie długoterminowej. Flota przewoźnika Air Europa obejmuje obecnie dwadzieścia jeden B737-800. Linia ma również dwadzieścia B737-8 na zamówienie u producenta. Aeronova działa także na sześciu ATR72-500, podczas gdy Air Europa samodzielnie wynajmuje jeden ATR72-500 i cztery -500 z Swiftair). Przewoźnik poinformował, że planuje zatrzymywać "niektóre" ATRy podczas lotów krótkodystansowych na Wyspach Kanaryjskich i Balearach. W ramach przejścia na flotę typu all-Boeing, przewoźnik planuje także wycofać swoje dziesięć A330-200 i dwa A330-300, które są zastępowane przez B787. Do 2023 r. flota dalekosiężnych przewoźników będzie składać się wyłącznie z jednostek Boeinga. Obecnie Air Europa obsługuje osiem B787-8 i dwa B787-9, a kolejne siedem -9 zostało już zamówionych. (Rynek Lotniczy)

Komentarze