Linia Royal Air Maroc odebrała pierwszego boeinga B787-9

Linia Royal Air Maroc odebrała pierwszego boeinga B787-9. Większy Dreamliner dla przewoźnika, to samolot o oznaczeniu LN783, rejestracji CN-RAM i napędzany silnikami General Electric GEnx-1B. Boeing B787-9 Royal Air MAroc zabierze na pokład 302 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży. W nowej klasie biznes zobaczymy 24 fotele ustawione w wygodnej konfiguracji 1-2-1, natomiast w odświeżonej klasie ekonomicznej będzie mogło polecieć 278 pasażerów (3-3-3). Przewoźnik twierdzi, że mimo drobnego opóźnienia Dreamlinery pojawią się do połowy przyszłego roku na wszystkich zaplanowanych wcześniej trasach z Casablanki do Paryża (Orly), Nowego Jorku (JFK) i Sao Paulo. Pierwszy z odebranych B787-9 posiada także nowe malowanie przewoźnika nawiązujące do marokańskich barw i kultury. B787-9 to średni model Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo, a także posiada zasięg wydłużony o ponad 550 km (15700 km). Boeing zebrał zamówienia na 1403 samoloty B787, w tym na 790 maszyn w wersji 787-9. Royal Air Maroc to marokańska narodowa linia oferująca połączenia do 94 miast w 49 krajach w Afryce, Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz na Bliskim Wschodzie. Główną bazą oraz hubem linii jest port lotniczy w Casablance. Niedawno przewoźnik poinformował, że wstąpi do sojuszu oneworld. Flota Royal Air Maroc składa się z 52 samolotów: 37 boeingów 737: sześciu B737-700 oraz 31 B737-800, jednego B747-400, czterech B767-300ER, pięciu B787-8, jednego B787-9 oraz czterech embraerów E190. Natomiast flota Royal Air Maroc Express składa się z pięciu ATR-ów 72-600. Linia oczekuje na dostawę kolejnych trzech boeingów B787-9 oraz czterech B737 MAX 8 i jednego ATR-a 72-600. (Rynek Lotniczy)

Komentarze