Robinson R44 z napędem elektrycznym wykonał ponad 55 km lotu

Zmodyfikowany Robinson R44 zaprojektowany i zbudowany przez Tier 1 Engineering ustanowił rekord Guinnessa w kategorii najdłuższy lot śmigłowca z napędem elektrycznym. Statek powietrzny wystartował z Santa Ana w Kalifornii i pokonał 55 km przy średniej prędkości 80 węzłów na wysokości ok. 800 stóp. Za sterami śmigłowca zasiadł kapitan Ric Webb z OC Helicopters. Firma Tier 1 poinformowała, że pracuje nad projektem w ramach umowy z Lung Biotechnology PBC. Założeniem współpracy jest wyprodukowanie napędzanego elektrycznie, pół-autonomicznego śmigłowca, który będzie w stanie dostarczać narządy do przeszczepów do szpitali, zużywając mnie energii i emitując mnie hałasu niż obecnie wykorzystywane konstrukcje. Pierwszy lot elektrycznego R44 miał miejsce we wrześniu 2016 r. Jego dwa silniki elektryczne są zasilane przez baterie litowo-polimerowe Brammo, a jego sterowanie zapewnia system firmy Rinehart Motion Systems. W lutym 2017 r. śmigłowiec ustanowił światowy rekord czasu trwania lotu i wysokości lotu zasilanego energią elektryczną wykonując 30-minutowy przelot, osiągając wysokość 800 stóp i prędkości dochodzące do 80 węzłów. Założeniem firmy jest osiągnięcie parametrów umożliwiających dwu godzinny lot z rezerwą energii na 30 min. (dlapilota)

Komentarze