Czy projekt XTI Trifan 600 będzie mieć szanse na realizację?

XTI Trifan 600, koncepcja statku powietrznego pionowego startu i lądowania znajduje się aktualnie we wczesnym stadium rozwoju i najłatwiej byłoby odrzucić ją jako kolejną fantazję entuzjastów lotniczych, gdyby nie fakt, kim oni są. 

Firma XTI Aircraft z siedzibą w Denver, jest kierowana przez doświadczony zespół zarządzający, który obejmuje Jeffa Pino, byłego prezesa Sikorsky Aircraft, Charliego Johnsona, byłego prezesa Cessna Aircraft, Dennisa Olcotta, byłego inżyniera głównego w spółkach Piper i Adama Aircraft oraz Davida Brody’ego, założyciela XTI, który jest również odpowiedzialny za inną lotniczą firmę, niedoszłego producenta śmigłowców AVX Aircraft. Być może XTI Trifan 600 nigdy nie wyjdzie poza etap wstępnych projektów, ale jest to niewątpliwie intrygująca koncepcja. Według specyfikacji producenta, wyposażony w dwa silniki turbowałowe, które napędzą trzy obracające się wentylatory kanałowe, Trifan 600 ma przewozić do pięciu pasażerów i pilota, wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do ok. 340 węzłów i mieć zasięg od 1500 do 2200 km. XTI korzysta z nowych przepisów Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, które pozwalają na to, aby podnieść kapitał początkowy do 50 mln dolarów poprzez crowdfunding. Źródło: flyingmag.com

Komentarze