Cirrus Aircraft ogłosił nastanie nowej ery w dziedzinie awioniki

Cirrus Aircraft ogłosił nastanie nowej ery w dziedzinie awioniki. Wszystko za sprawą najnowszego dzieła, powstałego we współpracy z Garmin International Inc. Cirrus Perspective Touch to dotykowy system wizualizacji, który ma wyznaczać nowe standardy w dziedzinie wydajności, bezpieczeństwa i wygody użytkowania. Cirrus Perspective Touch łączy dotychczasowe, sprawdzone rozwiązania z nowoczesnym interfejsem stworzonym specjalnie dla kokpitu odrzutowca Vision SF 50. 
Vision SF 50
W skład zestawu wchodzą dwa szerokokątne dotykowe wyświetlacze wielofunkcyjne oraz m.in: Synthetic Vision (trójwymiarowe zobrazowanie terenu, przeszkód i innych samolotów na wyświetlaczu), radar pogodowy, automatyczny system kontroli parametrów lotu, system stabilizacji lotu, łącze do przesyłania danych meteo, satelitarny system komunikacji (głos + tekst), system kontroli położenia samolotu względem pasa. Wszystkie informacje dostępne są za dotknięciem palcem na czytelnych ekranach. Zastosowane innowacje w połączeniu systemem kontroli silnika FADEC (Williams International’s FJ33 Full Authority Digital Engine Control) sprawia, że Cirrus Perspective Touch wyznacza nowe standardy dla zabudowy awioniki w kokpitach maszyn o napędzie turbinowym. Nowy system to wynik naszego pościgu za innowacją, najwyższym stopniem bezpieczeństwa i łatwością użytkowania – powiedział Pat Waddick, odpowiedzialny za wdrażanie nowych technologii w Cirrusie. Każdy zbudowany przez nas samolot był wyposażony w awionikę stworzoną przez firmę Garmin. Nasza współpraca nie dość, że trwa, to jeszcze została przeniesiona na kolejny poziom integracji na linii awionika – pilot. Czegoś takiego lotnictwo ogólne jeszcze nie widziało. Nasi klienci będą zdumieni możliwościami i łatwością obsługi nowego systemu. Wspomniana łatwość obsługi i wygoda użytkowania to charakterystyczne cechy Cirrus Perspective Touch. Pilot może dowolnie zmieniać układ informacji prezentowany na wyświetlaczach, może także zaprogramować ich położenie osobno dla danej fazy lotu. Większa liczba wyświetlaczy daje szybki dostęp do potrzebnych informacji bez konieczności stosowania wielopoziomowych menu, a klawiatura w układzie QWERTY ułatwia wprowadzanie danych. Twórcy twierdzą, że korzystanie z nowego systemu prostotą przypomina zabawę smartfonem czy tabletem. Pierwsze egzemplarze Vision SF50 jeszcze w tym roku trafią do klientów. W 2016 r. planowana jest produkcja 75-90 sztuk a w 2017 r. fabrykę opuści 125 egzemplarzy. Do chwili obecnej Cirrus uzyskał ponad 500 zamówień na model Vision SF50. Źródło: Cirrus Aircraft

Komentarze