Airbus wybrał silniki Trent 700 jako zespół napędowy transportowca Beluga XL

Szefowie konsorcjum z Tuluzy zadecydowali, że zespołem napędowym nowego samolotu transportowego Beluga XL będą silniki Rolls-Royce Trent 700. Umowa, na mocy której producent dostarczy silniki dla 5 samolotów tego typu i zajmie się także ich długoterminową obsługą techniczną, ma wartość 700 mln USD (2,64 mld zł). 


Używane obecnie A300-600ST są napędzane silnikami General Electric CF6-80C2A8. Ponieważ jednak konstrukcja Belugi XL zostanie oparta na A330neo, którego zespołem napędowym będą Trenty 700, postanowiono w maksymalnym stopniu zunifikować obydwa samoloty. 
W ładowni Belugi XL mają mieścić się 2 skrzydła A350. Airbus wyprodukuje 5 nowych transportowców, z których dwa będą eksploatowane od 2019, równolegle z A300-600ST. Ma to zapewnić szybsze tempo produkcji A350. Natomiast kolejne 3 Belugi XL będą wchodziły do służby sukcesywnie, w miarę wycofywania starszych transportowców. Ostatni A300-600ST zakończy loty w 2025. Źródło: Altair

Komentarze