W Warszawie zaprezentowano Bombardiera Challenger 350

29 września trasę po Europie Wschodniej rozpoczął Bombardier Challenger 350, a pierwszym przystankiem samolotu była Warszawa. 
Statek powietrzny został zaprezentowany mediom podczas godzinnego rejsu, w czasie którego dziennikarze mieli możliwość zapoznania się z jego nowoczesną stylistyką i możliwościami technicznymi. „Bombardier z przyjemnością prezentuje wiodący w swojej klasie samolot operatorom w regionie” – mówi Christophe Degoumois, wiceprezes ds. sprzedaży w Europie, Rosji i Wspólnocie Niepodległych Państwa (WNP) Bombardier Business Aircraft. „Challenger 350 oferuje jedną z największych i najbardziej przestronnych kabin w tym segmencie, a dodatkowo wyposażony został w większe okna i najnowocześniejszy system zarządzania pokładowego HD. 

Challenger 350 został wyposażony w najnowszej generacji urządzenia pokładowe. Dysponuje także wyjątkowo zaawansowaną w swoim segmencie kabiną lotniczą, która maksymalizuje dostępność naturalnego światła znacznie zwiększając komfort podróży. Udoskonalony design idzie w parze ze znakomitymi osiągami, które stały się wizytówką rodziny Challenger. Samolot wyróżnia się na płycie lotniska charakterystycznymi wingletami, które w połączeniu z silnikami o wyższym ciągu skutkują większą wydajnością, lepszymi osiągami technicznymi i niższymi kosztami eksploatacji Challengera 350 w porównaniu z konkurencją. 

Certyfikowany w Polsce Challenger 350 jest samolotem, który powstał na bazie definiującego ten segment Challengera 300 i może pochwalić się wyjątkowymi parametrami technicznymi. Nowe silniki i winglety pozwoliły zwiększyć zasięg samolotu do 3 200 mil morskich (5 926 kilometrów) i umożliwiają wzniesienie się na wysokość 43 000 stóp (13 106 metrów). Dzięki dalekiemu zasięgowi samolotu, pasażerowie mogą dolecieć z Warszawy do Santa Maria na Azorach, na Teneryfę czy do Dubaju. Podróżowanie na dalszych trasach wymaga tylko jednego międzylądowania, dzięki czemu można dolecieć z Warszawy do Nowego Jorku, Recife w Brazylii, Hong Kongu oraz Johannesburga. Dziedzictwo Bombardier to w sumie ponad 100 lat innowacji w historii lotnictwa. Przejęcie Canadair Inc. w 1986 roku było jednym z wielu kroków, które firma podjęła by łączyć talent i doświadczenie w produkcji lotniczej z całego świata. Przez kolejne sześć lat Bombardier rósł w siłę i umacniał swoją pozycję m.in. poprzez przejęcie w 1989 roku pierwszego na świecie producenta samolotów – firmy Short Brothers plc z Irlandii Północnej oraz kupno amerykańskiej firmy Learjet (1990 r.) i kanadyjskiej Havilland Canada (1992 r.). Źródło: dlapilota

Komentarze