Tegoroczne targi lotnictwa lekkiego Aero, odbywające się we Friedrichshafen są miejscem premiery samolotu Skyper GT9. Producentem Skypera jest czeskie przedsiębiorstwo Tomark Aero. Oferowany przez nie samolot przeznaczony jest do lotów rekreacyjnych. Jednak przede wszystkim konstruowano go z myślą o wykonywaniu zdjęć i filmów lotniczych.
Z tego powodu w całkowicie metalowej konstrukcji zastosowano układ górnopłata i niedzielone oszklenie kabiny, o dużej powierzchni. Natomiast zastrzały i golenie podwozia znajdują się za płaszczyzną oparć foteli. W kabinie mieszczą się 2 osoby.
Skyper GT9 został skonstruowany zgodnie z czeskimi przepisami UL2-1 i ELSA, niemieckimi LTF-UL i amerykańskimi US LSA. Maksymalna masa startowa to 472,5 kg (UL) lub 600 kg (LSA).
Samolot ma długość 6,3 m, rozpiętość 9 m i wysokość 2,1 m. Napęd stanowi silnik Rotax 912 ULS o mocy 100 KM (74 kW). Pojemność zbiorników paliwa to 92 l, a jego zużycie wynosi 15l/h. Źródło: Altair
Z tego powodu w całkowicie metalowej konstrukcji zastosowano układ górnopłata i niedzielone oszklenie kabiny, o dużej powierzchni. Natomiast zastrzały i golenie podwozia znajdują się za płaszczyzną oparć foteli. W kabinie mieszczą się 2 osoby.
Skyper GT9 został skonstruowany zgodnie z czeskimi przepisami UL2-1 i ELSA, niemieckimi LTF-UL i amerykańskimi US LSA. Maksymalna masa startowa to 472,5 kg (UL) lub 600 kg (LSA).
Samolot ma długość 6,3 m, rozpiętość 9 m i wysokość 2,1 m. Napęd stanowi silnik Rotax 912 ULS o mocy 100 KM (74 kW). Pojemność zbiorników paliwa to 92 l, a jego zużycie wynosi 15l/h. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz