Wrocławskie
lotnisko będzie dysponowało systemem ILS II kategorii w 2017 roku, ale już
teraz ogłosiło przetarg na przystosowanie infrastruktury portu do podwyższenia
kategorii oraz wykonanie analizy po realizacyjnej ewaluacyjnej.
Aby ILS II kategorii na wrocławskim lotnisku
mógł zostać uruchomiony, potrzebne są inwestycję w infrastrukturę lotniska.
Wykonawca, który odpowiedzialny będzie za przystosowanie portu do podwyższenia
kategorii ILS, zaprojektuje i wykona system świetlnych pomocy nawigacyjnych portu,
co pozwoli na wykonywanie operacji lotniczych w warunkach ograniczonej
widoczności. Podmiot dostosuje również lotnisko do II kategorii w zakresie
modernizacji zasilania energetycznego, oświetlenia nawierzchni lotniskowych i
integracji z istniejącym już oświetleniem. Prace realizowane będą na terenie
części lotniczej portu w trakcie normalnego funkcjonowania lotniska. Podczas
modernizacji systemu świetlnych pomocy nawigacyjnych aktualny system ma
pozostawać sprawny i być wykorzystywany do czasu zmiany systemu.
Obok
oświetlenia, do przystosowania lotniska do II kategorii konieczne będzie także
wyremontowanie drogi startowej. Remont części drogi startowej wykonanej z
betonu asfaltowego realizowany będzie w nocnych przerwach 5-godzinnych.
Natomiast remonty progów realizowane będą bez wpływu na operacje lotnicze, na
skróconej drodze startowej.
Wrocławskie
lotnisko posiada obecnie ILS pierwszej, najniższej kategorii, umożliwiający
lądowanie przy widzialności nie niższej niż 550 m. Po uzyskaniu II
kategorii operowanie w porcie będzie możliwe przy minimalnej widzialności
sięgającej 300 m.
To oznacza, że mgła praktycznie przestanie być we Wrocławiu problemem.
Szacunkowa
wartość inwestycji to 50-60 mln zł.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl
Komentarze
Prześlij komentarz