Firma Piper Aircraft
poinformowała, że jest gotowa rozpocząć dostawy modelu Anchor DX do swoich
klientów. Pierwszy seryjnie produkowany Piper napędzany silnikiem diesla
uzyskał właśnie certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA).
Model DX jest wyposażony w silnik Continental CD-155 z systemem FADEC
(ang. Full Authority Digital Engine Control), który całościowo kontroluje
parametry silnika i podzespołów napędowych. Maszyna będzie sprzedawana jako
samolot szkolny. Piper zapewnił, że model DX spełni wszelkie rygorystyczne
wymagania stawiane przed maszyną treningową.
Premiera nowego silnika odbyła się wiosną 2014 roku, a cała maszyna jest kierowana głównie na rynek europejski. Archer DX może latać zarówno na Jet-A, jak i na oleju napędowym (norma EN590) lub na mieszance obu tych paliw w dowolnych proporcjach.
- Ten certyfikat umożliwi użytkownikom naszych maszyn dostęp do bardziej powszechnych i tańszych paliw. Mamy nadzieję, że Archer DX szybko znajdzie duże grono zadowolonych entuzjastów latania – powiedział szef Piper Aircraft Simon Caldecott.
Premiera nowego silnika odbyła się wiosną 2014 roku, a cała maszyna jest kierowana głównie na rynek europejski. Archer DX może latać zarówno na Jet-A, jak i na oleju napędowym (norma EN590) lub na mieszance obu tych paliw w dowolnych proporcjach.
- Ten certyfikat umożliwi użytkownikom naszych maszyn dostęp do bardziej powszechnych i tańszych paliw. Mamy nadzieję, że Archer DX szybko znajdzie duże grono zadowolonych entuzjastów latania – powiedział szef Piper Aircraft Simon Caldecott.
Źródło: AVweb
Komentarze
Prześlij komentarz