W siedzibie przedsiębiorstwa
państwowego (GP) Antonow w Kijowie zaprezentowano prototyp do prób w locie
samolotu transportowego An-178. Wskutek embarga, spowodowanego konfliktem na
Krymie i w Donbasie, zbudowano go bez wykorzystania części z Rosji. Głównymi
kooperantami w budowie An-178 są Motor Sicz, Progress i FED. Zastosowano też
komponenty importowane z krajów zachodnich.
An-178 to transportowa odmiana
samolotu pasażerskiego o zasięgu regionalnym An-148/158. W zamyśle
konstruktorów ma zastąpić m.in. samoloty An-12, a nawet
francusko-niemieckie C-160 Transall. Pierwotnie miał być budowany wspólnie z
przedsiębiorstwami rosyjskimi, ale ostatecznie jest samodzielnym projektem
Antonowa. Na razie powstał jeden prototyp, drugi jest na etapie budowy kadłuba.
Oblot An-178
planowany jest na maj 2015. Planowany udźwig An-178 wynosi 18
ton. Jego prędkość maksymalna to 825 km/h, a zasięg wynosi 5500 km. Samolot ma
operować zarówno z lotnisk z utwardzonymi pasami, jak i z przygodnych lądowisk.
Jego kabina ładunkowa jest hermetyzowana. An-178 jest napędzany silnikami
turboodrzutowymi D-436-148FM, zaprojektowanymi przez GP Iwczenko-Progress, a
wyprodukowanymi przez AO Motor Sicz. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz