Antonow w Kijowie zaprezentował prototyp samolotu transportowego An-178



W siedzibie przedsiębiorstwa państwowego (GP) Antonow w Kijowie zaprezentowano prototyp do prób w locie samolotu transportowego An-178. Wskutek embarga, spowodowanego konfliktem na Krymie i w Donbasie, zbudowano go bez wykorzystania części z Rosji. Głównymi kooperantami w budowie An-178 są Motor Sicz, Progress i FED. Zastosowano też komponenty importowane z krajów zachodnich.  
An-178 to transportowa odmiana samolotu pasażerskiego o zasięgu regionalnym An-148/158. W zamyśle konstruktorów ma zastąpić m.in. samoloty An-12, a nawet francusko-niemieckie C-160 Transall. Pierwotnie miał być budowany wspólnie z przedsiębiorstwami rosyjskimi, ale ostatecznie jest samodzielnym projektem Antonowa. Na razie powstał jeden prototyp, drugi jest na etapie budowy kadłuba. Oblot An-178 planowany jest na maj 2015. Planowany udźwig An-178 wynosi 18 ton. Jego prędkość maksymalna to 825 km/h, a zasięg wynosi 5500 km. Samolot ma operować zarówno z lotnisk z utwardzonymi pasami, jak i z przygodnych lądowisk. Jego kabina ładunkowa jest hermetyzowana. An-178 jest napędzany silnikami turboodrzutowymi D-436-148FM, zaprojektowanymi przez GP Iwczenko-Progress, a wyprodukowanymi przez AO Motor Sicz. Źródło: Altair

Komentarze