Pierwszy lot dyspozycyjnej HondyJet



Honda Motor zrealizowała w końcu marzenie swego założyciela, Soichiro Hondy: po raz pierwszy wzleciał w Japonii samolot dyspozycyjny HondaJet, ale na jego sprzedaż w Azji trzeba będzie jeszcze długo poczekać. 
Na uroczystości z okazji pierwszego pokazania samolotu poza USA prezes Honda Aircraft Co z Północnej Karoliny, Michimasa Fujino poinformował, że ten oszczędny w zużyciu paliwa, lekki samolot odrzutowy nie będzie oferowany w Azji wcześniej jak za 5 lat. Jego firma otrzymała już zamówienia na ponad 100 sztuk od czasu utworzenia Honda Aircraft w 2006 r.
Azjatycki rynek samolotów dyspozycyjnych jest nadal mały w porównaniu z Ameryką Płn., Europą i Ameryką Płd. - stwierdził Fujino. - Spodziewam się jednak, że rynek awionetek w Azji prześcignie południowoamerykański koło 2020 r. - dodał na konferencji prasowej, która zaczyna 6-tygodniowy objazd prezesa po Japonii i Europie o czym wspominaliśmy na naszej stronie. Fujino wyjaśnił, że początkowy projekt awionetki wziął się z pary butów Salvatore Ferragano, jakie on kiedyś zobaczył na Hawajach. Według Hondy, jej awionetka jest najszybsza i najmniej paliwożerna w swej kasie, gdzie dominują Cessna i Embraer.
Najbardziej nietypową cechą jest umieszczenie obu silników nad skrzydłami, a nie pod nimi, co daje więcej przestrzeni w kabinie i mniejszy hałas. Prezes zapytany, czy będą następne modele, nie potrafił powiedzieć niczego konkretnego, ale wyraził nadzieję, że nie będzie to jednorazowy produkt. - Trudno mi powiedzieć, gdy mój szef siedzi obok - stwierdził w towarzystwie prezesa Hondy, Takanobu Ito. - Ale skoro weszliśmy w ten lotniczy biznes, to myślę, że będziemy w nim działać. Źródło: ekonomia.rp.pl

Komentarze