Samoloty MD-80 w barwach American Airlines przechodzą do historii

Po 36 latach słuzby nastąpił koniec pewnej ery zarówno dla linii American Airlines jak i częściowo lotnictwa cywilnego. MD-80 swój ostatni komercyjny rejs pod barwami przewoźnika z USA wykonał słynny Mad Dog czyli McDonnell Douglas MD-80. W swoim ostatnim dniu "pracy" maszyna MD-83 o rejestracji N984TW wykonała rejs nr AA80 z Dallas-Fort Worth do Chicago, który był zakończeniem służby MD-80 w American Airlines. Stamtąd samolot odleci do Roswell (rejs AA9605), aby dołączyć do pozostałych 26 samolotów Mad Dog, które odleciały lub odlecą do Roswell w Nowym Meksyku (ROW) w najbliższym czasie. Era Super 80 rozpoczęła się w American Airlines w maju 1983 r. Pierwsze trzy samoloty obsługiwały wtedy sześć miast - Dallas-Fort Worth (DFW), Detroit (DTW), Nowy Jork (LGA), Memphis (MEM), Nashville (BNA) i Ontario (ONT). MD-80 był jednym z najbardziej ekonomicznych samolotów komercyjnych na niebie, a American był pierwszą z dużych amerykańskich linii lotniczych, która wprowadziła ten samolot do swojej floty. Łącznie przez flotę przewoźnika przewinęło się 386 samolotów z rodziny MD-80. Najliczniejsza flota Mad Dogów była w latach 2000-2004, American latał w tym okresie 362 tymi kultowymi samolotami, co stanowiło około jedną trzecią wszystkich MD-80 wyprodukowanych przez zakłady McDonnella Douglasa. Źródło: Rynek Lotniczy

Komentarze