Finał Helicopter World Cup 2019 na lotnisku w Łososinie Dolnej

Aeroklub Podhalański będzie gospodarzem finałowej rundy Helicopter World Cup 2019, która odbędzie się w dniach 19-22 września 2019 r. na lotnisku w Łososinie Dolnej (EPNL).
W finałowej rundzie organizatorzy przewidują udział 12 załóg śmigłowcowych z całego świata, w tym czołówka Polskiej Kadry śmigłowcowej z Marysią Muś (Bölkow Bo-105) i Marcinem Szamborskim na czele. Zawodnicy będą startować przede wszystkim na śmigłowcach typu Robinson R44.
19 września zaplanowano przylot uczestników. Tego dnia odbędą się też loty treningowe.
20 września odbędzie się oficjalne otwarcie zawodów. Tego dnia zawodnicy zmierzą się z konkurencją "slalom równoległy" (kwalifikacje i konkurencja). Piloci wystartują z pustym pojemnikiem na wodę umocowanym na końcu trzymetrowej liny trzymanej przez operatora wychylonego przez drzwi na śmigłowcu, następnie załoga musi nabrać wodę do pojemnika z beczki z wydłużeniem liny do 5 metrów (pilot zwiększa wysokość), przelot z manewrami śmigłowcem z pojemnikiem wypełnionym wodą pomiędzy dziesięcioma bramkami (bramki o szerokości 1 m) w odpowiedniej kolejności, wydłużenie liny do 11 m w czasie lotu i umieszczenie pojemnika na blacie stołu o powierzchni 1 m². Czas wykonania zadania to 3 min 20 sekund, za utratę wody odejmowane są punkty karne.
21 września na zawodników czeka konkurencja "Fender równoległy" (kwalifikacje i konkurencja). Fender to nic innego jak odbojnik do łodzi dociążony do regulaminowej wagi 8 kg podwieszony do 8 metrowej liny zakończonej trapezowym uchwytem. Odbojnik należy umieścić w odpowiedniej sekwencji do trzech beczek rozstawionych w ograniczonym terenie wydłużając kolejno linę od 4 do 8 metrów. Kolejność zaliczana beczek jest podana wcześniej na odprawie więc załogi mogą ją oblatać "na sucho".
Podczas sobotniej konkurencji piloci wykonają start pionowy z operatorem na siedzeniu obok pilota z odbijaczem podwieszonym na linie o długości 4m, przelot z odbijaczem pomiędzy słupkami bramki umieszczenie odbijacza w beczce, wyciągnięcie z beczki z wydłużeniem liny do 6m, następnie powtórzenie operacji umieszczenia odbijacza w następnej beczce z wydłużeniem liny do 8m i na koniec umieszczenie odbijacza w beczce, odpięcie liny i opuszczenie liny przez operatora na śmigłowcu. Poważnym utrudnieniem jest silny wiatr - pole na którym znajdują się beczki nie jest w osi wiatru więc precyzyjny nalot nad beczkę wymaga wprawy. Czas przewidziany na konkurencję to 50 sekund, po którym rozpoczyna się naliczanie punktów karnych. Dodatkowo punkty karne można zgarnąć za dotknięcie fenderem zewnętrznej części beczki, dotknięcie ziemi, zła kolejność zaliczania beczek, nieprawidłowa długość liny lub trzymanie jej przez operatora w nieodpowiednim miejscu oraz niezaliczenie bramki wlotowej.
W sobotę (21 września) po rozegraniu widowiskowej konkurencji odbędzie się ceremonia zakończenia finały Helicopter World Cup 2019 i rozdanie nagród. Odlot zawodników zaplanowano na następny dzień do południa.
Zapraszamy w dniach 19-22 września br. na lotnisko Aeroklubu Podhalańskiego w Łososinie Dolnej. Będzie na co popatrzeć. Przyjdź i przekonaj się co to znaczy prawdziwy kunszt pilotażu. (dlapilota)

Komentarze

Prześlij komentarz