Umowa Boeinga z Embraerem pod lupą Brukseli

Pion konkurencji Komisji Europejskiej uruchomi pogłębione postępowanie wyjaśniające transakcję kupna przez Boeinga za 4,75 mld dolarów 80 proc. udziałów w brazylijskim Embraerze. Może to potrwać do 5 miesięcy. Transakcja spowoduje największą od kilkudziesięciu lat zmianę w sektorze lotnictwa cywilnego, wzmocni światowy duopol i zachodnich producentów wobec pojawiających się nowicjuszy z Chin, Rosji i Japonii. Boeingowi zapewni wejście w segment najmniejszych samolotów pozwalając mu podjąć rywalizację z samolotami serii C kanadyjskiego Bombardiera, przejętymi przez Airbusa, który sprzedaje je jako A220. Wstępne badanie skutków tej transakcji miało zakończyć się 4 października. Komisja Europejska ogłosiła, że następnie zacznie dokładniejsze badanie skutków, które może potrwać do 5 miesięcy i zwiększy presję na Boeinga, by zaproponował ustępstwa dla rozproszenia wątpliwości w Europie. Zdaniem analityków lotnictwa, rodzina B737 dubluje się w małym stopniu liczbą miejsc w kabinach w porównaniu z odrzutowcami E2 Embraera. Nieco większe dublowanie występuje między samolotami Airbusa i kanadyjskimi CSeries.Źródło: rp.pl

Komentarze