Embraer dostarczył pierwszego na świecie E195-E2

Embraer dostarczył w czwartek (12 września) pierwszego na świecie E195-E2. Największego embraera z rodziny E2, który jest leasingowany przez firmę AerCap, odebrała brazylijska linia Azul (launch customer). Embraer E195-E2 numer jeden dla brazylijskiego przewoźnika, to samolot o oznaczeniu MSN 19020018, napędzany silnikami Pratt & Whitney PW1900G i rejestracji PR-PJN. E195-E2 linii Azul zabierze na pokład 136 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej (ekonomicznej). Maszyna posiada także specjalne malowanie z najważniejszymi wartościami linii Azul. Przewoźnik, którego baza znajduje się w Sao Paulo, niedaleko fabryki Embraera, brał aktywny udział w projektowaniu nowej rodziny samolotów, których łącznie zamówił 51 sztuk. - Dzisiejsza dostawa to bardzo ważna okazja, bo to największy komercyjny samolot, jaki kiedykolwiek zbudował Embraer. Pasażerowie pokochają nowe wnętrze, a linie lotnicze pokochają jego niezwykłą ekonomikę. Jest to absolutnie idealne rozwiązanie dla niskokosztowego modelu biznesowego Azul i portfela flot firmy AerCap. Jestem dumny ze wszystkich w zespole Embraer, którzy tak ciężko pracowali, aby zobaczyć ten dzień - powiedział John Slattery, prezes Embraer Commercial Aviation. Nowy embraer E195-E2, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot będzie mógł przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 120 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, ma też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 mają być o 20-25 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer będzie konkurował przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną bombardiera CRJ1000, jak to było do tej pory. - W ciągu ostatnich 10 lat Azul zrewolucjonizował brazylijski rynek lotniczy. Pomogliśmy podwoić rynek krajowy, oferując usługi regionom, miastom i społecznościom, które nigdy wcześniej nie miały takiej możliwości i to wszystko dzięki samolotom Embraer E195. Teraz z E195-E2 jesteśmy gotowi do uruchomienia następnego rozdziału w lotnictwie brazylijskim. Nie możemy być bardziej dumni z wprowadzenia tego brazylijskiego samolotu zbudowanego z brazylijską technologią i innowacjami na brazylijskie niebo. E2 stanowi kolejny znaczący krok w transformacji floty Azul, dodatkowo napędzając naszą historię ekspansji w nadchodzących latach - powiedział David Neeleman, założyciel i prezes zarządu Azul. Źródło: Rynek Lotniczy

Komentarze