Zakończył się montaż prototypu do badań statycznych dwusilnikowego samolotu transportu regionalnego MA700

Xi’an Aircraft Industrial Co. (XAC, wchodząca w skład AVIC) zakończyła montaż prototypu do badań statycznych dwusilnikowego samolotu transportu regionalnego MA700. Został on dostarczony do wojskowego ośrodka testowego (ang. China Flight Test Establishment, CFTE) w bazie Xian-Yanliang. Jego badania mają potrwać kilkanaście miesięcy. Projektowanie MA700 rozpoczęto w 2007. Konstrukcja samolotu bazuje na koncepcji ATR 72. MA700 jest trzecim z rodziny samolotów transportu regionalnego nazywanej Modern Ark. Ma przewozić 68-86 pasażerów. Oblot prototypu MA700 jest obecnie planowany na 2022. W czerwcu 2019 XAC ogłosiła, że dysponuje zamówieniami na 185 seryjnych MA700. Złożyło je 11 przewoźników lotniczych i kompanii leasingowych, w tym 6 chińskich. Zasięg MA700 ma wynosić 1500 km. Jego obliczeniowa prędkość maksymalna wynosi 637 km/h, a przelotowa mieści się w zakresie 550-580 km/h. Samolot ma być napędzany dwoma silnikami P&WC PW150C ze śmigłami Dowty R504.

Komentarze