An-140-100 przebudowany do wersji aerofotogrametrycznej

Eksperymentalne zakłady produkcji maszyn (EMZ) im. W.M. Miasiszczewa (wchodzące w skład dywizji transportowej OAK) poinformowały o zakończeniu modernizacji samolotu transportowego An-140-100 do wersji aerofotogrametrycznej. W ramach prac powstała dokumentacja konstrukcyjna i technologiczna oraz eksploatacyjna. W seryjnym samolocie przebudowano płatowiec oraz zamontowano specjalne wyposażenie fotograficzne K-911 i kompleks Ł-370-140. Teraz prototyp czeka na rozpoczęcie prób w locie.Do przebudowy wykorzystano pierwszy egzemplarz An-140-100 zbudowany dla MO FR przez zakłady lotnicze Awiakor z Samary. Nosi on numer fabryczny 11A002, a zn. rej. RF-41254. Zakłady przekazały go odbiorcy w grudniu 2011.Pierwotnie za przebudowę An-140-100 do wersji aerofotogrametrycznej odpowiadał Koncern Wega we współpracy z Awiakorem. MO FR zawarło kontrakt na prace rozwojowe pod kryptonimem Siomszczik jeszcze w 2008. Z powodu problemów wytwórni, pogłębionych zerwaniem kontaktów z kooperantami z Ukrainy, budowę prototypu przerwano. W 2018 zdecydowano o wykorzystaniu do budowy samolotu aerofotogrametrycznego wcześniej wyprodukowanego egzemplarza seryjnego. Zmodernizowane An-140-100 mają zastąpić w lotnictwie wojskowym i cywilnym samoloty An-30B. (altair)

Komentarze