Śmigłowiec Mi-171A2 ustanowił rekord maksymalnej prędkości osiągniętej na ograniczonym dystansie

Śmigłowiec Mi-171A2 ustanowił 28 lutego rosyjski rekord maksymalnej prędkości osiągniętej na ograniczonym dystansie 1,6 km. Podczas festiwalu Bajkalska mila wiropłat, pilotowany przez załogę z zakładów w Ułan-Ude (U-UAZ) rozwinął prędkość 268 km/h, lecąc na minimalnej dopuszczalnej wysokości, wynoszącej 20 m.Wyczyn został zrealizowany podczas trzech lotów testowych. Wcześniej przeprowadzono serię lotów szkoleniowych w celu oceny własności pilotażowych śmigłowca, działania sprzętu pomiarowego oraz ustawienia sprzętu fotograficznego i kamer wideo. Mi-171A2 ucieleśnia najlepsze cechy znanych na całym świecie śmigłowców rodziny Mi-8 / Mi-17. Śmigłowiec został przetestowany w ekstremalnych warunkach środowiskowych, w temperaturach od –50OC do +50OC, a nad Bajkałem po raz kolejny zademonstrował swoje najlepsze cechy: prędkość, sterowność, zwrotność i stateczność. Rekord ustanowiony na niewielkiej odległości i przy ograniczeniach wysokości potwierdził doskonałe parametry śmigłowca – powiedział dyrektor wykonawczy Rostiechu Oleg Jewtuszenko. Udział Mi-171A2 w festiwalu nad lodową powierzchnią jeziora Bajkał to kolejna okazja, aby zademonstrować jego możliwości. Podczas rekordowych lotów śmigłowiec wykonywał start z zawisu. Wyniki prób rejestrował odbiornik GPS zainstalowany w śmigłowcu. Jestem przekonany o umiejętnościach naszych pilotów. Potwierdzeniem tego jest certyfikat, który przedstawiają przedstawiciele Rosyjskiej Księgi Rekordów – dodał dyrektor U-UAZ Leonid Biełych. (altair)

Komentarze