Łukasz Czepiela wygrał zawody RED BULL AIR RACE W Budapeszcie

Łukasz Czepiela po raz pierwszy w tym sezonie zwyciężył w zawodach Red Bull Air Race, które w niedzielę odbyły się w Budapeszcie. Polak nie miał sobie równych w klasie Challenger, pokonując w finale Niemca Floriana Bergera o 1,42 sek. Dzięki zwycięstwu nasz reprezentant awansował na pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej cyklu. Zawody na Węgrzech to klasyka podniebnej rywalizacji - jedna z najbardziej prestiżowych rund całego cyklu. W ubiegłorocznym wyścigu w Budapeszcie Łukasz Czepiela zajął drugie miejsce, ale w tym roku pokazał się z jeszcze lepszej strony. Polak wygrał z przewagą blisko 1,5 sek. nad Niemcem Bergerem. To bardzo duża różnica w tym sporcie. Wystarczy spojrzeć na wyniki pilotów na miejscach 2-5, których dzieli zaledwie 0,7 sek. – Nie mogłem uwierzyć, że udało mi się wykręcić tak dobry czas. Podszedłem do wyścigu na luzie, spokojnie i bardzo dobrze mi się leciało. Moją taktyką było latać ekonomicznie, starałem się unikać zbędnych wychyleń sterów, które powodują bardzo duże opory i zwalniają samolot. Robiłem bardzo wolne zakręty i to się opłaciło. Tym bardziej się cieszę, bo z Florianem Bergerem lecieliśmy jednym z najwolniejszych samolotów, jakie mamy do dyspozycji w klasie Challenger i byliśmy na pozycjach 1 i 2. To pokazuje, że mieliśmy dobry weekend – powiedział po wyścigu Łukasz Czepiela.Jedyny Polak w Red Bull Air Race odniósł swoje trzecie zwycięstwo w karierze w najbardziej prestiżowym cyklu dla pilotów wyścigowych. Dzięki triumfowi awansował na pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej w klasie Challenger (ex aequo z Bergerem). Kolejne zawody z udziałem naszego reprezentanta zapowiadają się niezwykle emocjonująco.W Mistrzostwach Świata Red Bull Air Race najlepsi piloci świata rywalizują w najszybszym sporcie motorowym na świecie. W samolotach wyścigowych piloci pokonują podniebny tor zbudowany z napełnionych powietrzem pylonów o wysokości 25 metrów z prędkością dochodzącą do 370 km/h i przy przeciążeniach w granicach 10 g. W 2014 roku do rywalizacji wprowadzono także zawody Challenger Cup, które umożliwiają nowemu pokoleniu pilotów doskonalenie lotniczych umiejętności, a w rezultacie zapracowanie na awans do klasy Master i rywalizację w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Źródło: Red Bull AIR RACE

Komentarze