Indonezyjskie linie lotnicze zniknęły z listy zakazanych na terenie UE

Komisja Europejska zaktualizowała listę linii lotniczych, które nie spełniają międzynarodowych norm bezpieczeństwa lotniczego. Do niedawna znajdowali się na niej wszyscy przewoźnicy z Indonezji. Ponadto wprowadzono też nowy system ostrzegający kontrolerów ruchu lotniczego we wszystkich państwach członkowskich, aby zapobiec przedostawaniu się niebezpiecznych samolotów do europejskiej przestrzeni powietrznej. Wczoraj, 14 czerwca Komisja Europejska zaktualizowała listę linii lotniczych, które nie spełniają międzynarodowych norm bezpieczeństwa, a zatem podlegają zakazowi wykonywania przewozów lub ograniczeniom operacyjnym na terenie Unii Europejskiej. Zniknęły z niej wszystkie indonezyjskie linie lotnicze. – Europejska lista bezpieczeństwa lotniczego jest jednym z naszych głównych instrumentów służących ciągłemu zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa lotniczego Europejczykom. Szczególnie cieszy mnie przykład Indonezji, który pokazuje, że ciężka praca i bliska współpraca się opłacają. Jestem również usatysfakcjonowana, że mamy teraz nowy system ostrzegania przed niebezpiecznymi samolotami przedostającymi się do europejskiej przestrzeni powietrznej – poinformowała komisarz ds. transportu Violeta Bulc. Wszyscy indonezyjscy przewoźnicy zostali umieszczeni na liście bezpieczeństwa lotniczego UE w 2007 r. Powodem były nierozwiązane kwestie bezpieczeństwa. W ciągu ostatnich lat niewielka ich liczba (w sumie 7 z indonezyjskich linii) została z niej usunięta, ale większość indonezyjskich przewoźników pozostawała na liście do wczoraj. Lista bezpieczeństwa lotniczego UE nie tylko pomaga w utrzymaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa w UE, ale także pomaga krajom dotkniętym katastrofą poprawić poziom bezpieczeństwa, aby ostatecznie mogły zostać usunięte z listy. Ponadto unijny wykaz bezpieczeństwa lotniczego stał się głównym narzędziem zapobiegawczym, ponieważ motywuje kraje mające problemy z bezpieczeństwem do działania w jego zakresie. Po dzisiejszej aktualizacji w sumie 119 linii lotniczych ma zakaz wykonywania lotów na terenie UE. Dodatkowe sześć linii lotniczych podlega ograniczeniom operacyjnym i może wlecieć do UE tylko określonymi rodzajami samolotów. Ponadto, zgodnie z dążeniem Unii Europejskiej, aby uczynić europejską przestrzeń powietrzną tak bezpieczną, jak to tylko możliwe, Eurocontrol wdrożył nowy system zapobiegający przedostawaniu się niebezpiecznych samolotów do europejskiej przestrzeni powietrznej. Od listopada 2016 r. Wszelkie statki powietrzne spoza Europy, które wlatują do Unii, muszą posiadać jedno zezwolenie bezpieczeństwa ważne w całej Europie, zwane "zezwoleniem operatora z państwa trzeciego" lub TCO. Nowy system zaalarmuje kontrolerów ruchu lotniczego wszystkich państw członkowskich, że statek powietrzny, który nie posiada takiego zezwolenia, próbuje wlecieć do Unii. Następnie statek powietrzny zostanie pozbawiony dostępu do przestrzeni powietrznej tego państwa członkowskiego. Nowy system jest wynikiem ścisłej współpracy między Komisją, Eurocontrol i Europejską Agencją Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). (Rynek Lotniczy)

Komentarze