Etihad Airways rezygnuje z Boeinga 777X

Etihad Airways być może opóźni zamówienie na 25 Boeingów 777X. Powodem mają być kiepskie wyniki finansowe spółki, która w 2016 roku straciła 2 miliardy dolarów, a rok później 1,5 miliarda dolarów. Koncern mocno pociągnęły w dół wyniki Alitalii i Air Berlin, w których Etihad ma udziały. Na stratę składają się głównie „sukcesy” finansowe włoskiej Alitalii i Airberlin. Etihad długo wstrzymywał się z publikacją wyników finansowych. – Ten rok jest trudny i stawia wyzwania całemu przemysłowi lotniczemu ze względu na zmieniające się otoczenie konkurencyjne. Zapewne będzie miało to wpływ na ogólne wyniki całej branży z końcem 2017 r. – powiedział Ray Gammell, pełniący obowiązki prezesa zarządu Etihad Aviation Group. Lnie lotnicze z Abu Zabi oszacowały, że wolą wypłacić rekompensaty Boeingowi za naruszenie umów niż zadłużyć się przez kupno samolotu ze składanymi skrzydłami. W sumie Etihad zmniejszył stratę o 432 milionów dolarów i poprawił swoją wydajność operacyjną o 22%, pomimo rosnących kosztów paliwa i bankructwa Alitalii i Air Berlin. W 2017 roku flota Etihad Airways wzbogaciła się o dwa Airbusy A380, dziewięć Boeingów 787-9 Dreamliner i jeden Airbus A330F. Te samoloty zastąpiły 16 starszych samolotów Airbus A340, A330, A319 i A330F. (Rynek Lotniczy)

Komentarze