easyJet odbiorą pierwszy samolot A321neo

Tani brytyjski przewoźnik easyJet przygotowuje się do odbioru podczas tegorocznych pokazów lotniczych Farnborough Air Show w lipcu pierwszego z zamówionych Airbusów A321neo. A321neo będą operowć z bazy easyJet w Gatwick. easyJet, który operuje flotą Airbusów A319 i A320, posiada w eksploatacji również sześć A320neo, które według przewoźnika zapewniają niższe o 15% zużycie paliwa i emisję CO2 oraz o 50% mniejszy hałas podczas startu i lądowania. Wkrótce niskobudżetowy easyJet otrzyma siódmy A320neo i spodziewa się powiększyć swoją flotę do 28 samolotów typu neo do końca bieżącego roku. W portfelu easyJet znajduje się zamówienie na 100 Airbusów A320neo z opcją na kolejnych 100 oraz zamówienie na 30 A321neo. easyJet, które operują flotą samolotów o średniej wieku poniżej siedmiu lat, spodziewają się dostaw A320neo i A321neo w ramach działań zmierzających do ograniczenie emisji CO2. W 2017 przewoźnik osiągnął zmniejszenie emisji CO2 w przeliczeniu na pasażerokilometr do 78,62 g (2016: 79,98g) zamierzając uzyskać 77g do 2020 roku. W ciągu najbliższych czterech lat easyJet otrzymają dostawy około 100 samolotów (A320neo i A321neo). A320neo już obsługują destynacje we Francji. easyJet są drugim pod względem wielkości przewoźnikiem we Francji ze zbazowanymi 34 samolotami na sześciu lotniskach – Paryżu Charles de Gaulle, Paryżu Orly, Tuluzie, Lyonie, Nicei i Bordeaux. Po Wielkiej Brytanii, Francja jest drugim pod względem wielkości rynkiem brytyjskiego taniego przewoźnika. Otwarcie ostatniej bazy w Bordeaux, z trzema samolotami podwyższyło łączne oferowanie easyJet we Francji do 22 miliona miejsc. Ponad połowa połączeń easyJet do/z Francji to nowe, nieistniejące wcześniej trasy. Wkrótce tania brytyjska linia stanie przed jeszcze większą konkurencją ze strony irlandzkiego Ryanaira, który planuje zbazować we Francji swoje kolejne samoloty. Siatka połączeń easyJet pokrywa się obecnie z siatką połączeń Ryanair tylko w około 10%." PRTL.pl

Komentarze