Mitsubishi
zaprezentowało prototyp samolotu komunikacji regionalnej MRJ 90, przeznaczony
do prób statycznych. Koncern
Mitsubishi Aircraft Corporation opublikował zdjęcia pierwszego, nielatającego
prototypu samolotu komunikacji regionalnej MRJ 90. Kilka dni temu samolot,
noszący numer MSN 90001, został przetransportowany z wytwórni Mitsubishi Heavy
Industries w Komaki do zakładów w pobliżu portu lotniczego Nagoja. MRJ 90
przeznaczony do prób statycznych – wytrzymałościowych nie ma zabudowanego
statecznika poziomego, ani zespołu napędowego. Jego badania rozpoczną się latem
br. Ogółem w próbach weźmie udział 7 przedseryjnych MRJ 90, w tym 2 nielatające
(drugi z nich posłuży do badań zmęczeniowych konstrukcji). W ubiegłym miesiącu
do zakładów w Komaki dostarczono stożek ogonowy i prawe skrzydło pierwszego
prototypu, oznaczonego jako MSN 10001. W ciągu kilku najbliższych tygodni do
wytwórni mają trafić także silniki Pratt & Whitney PW1200G, stanowiące
zespół napędowy samolotu. Wstępnie zakładano, że nastąpi to na początku
kwietnia. Co gorsza dla Japończyków, PW1200G wciąż jeszcze nie ma certyfikatu
typu, co oznacza, że nie może być zabudowany w eksploatowanych samolotach. Ma
to nastąpić w 2. połowie br. Oblot pierwszego MRJ 90 ma odbyć się w 2. kwartale
2015.Źródło: Altair, Foto: wikipedia.org
Komentarze
Prześlij komentarz